تیم خوشقدم، خوش درخشید

تیم ملی امید بانوان در پیکارهای آسیایی قزاقستان درخششی خیره کننده داشت. این تیم با مربیگری خوشقدم و بهرامی و زنگنه در تاتامی های آستانه از ۵ فرصت خود ۴ فینالیست داشت که در نهایت با کسب ۳ مدال طلا و یک نقره و تنها یک حذفی امید بخش ظاهر شد.

به گزارش پایگاه خبری ” کاراته نیوز” دهمین دوره رقابتهای کاراته رده های پایه قهرمانی جهان در اسپانیا در حالی با کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۶ برنز و جایگاه پنجمی جهان برای کاروان ایران پایان یافت که تیم امید بانوان همراه با تیم جوانان پسران در کسب این جایگاه نقش اصلی را ایفا کردند.

پس از ایستادن بر بام آسیا این بار بانوان کشورمان در رده سنی امید، نتایج درخشانی را در اسپانیا کسب کردند.

قیاس دو پیکار جهانی اندونزی و اسپانیا در رده سنی امید را در ذیل میخوانیم:

? رقابتهای جهانی اندونزی ۲۰۱۵:
در این مسابقات (طرازپور، زهره برزگر، اسماعیلی، نجفی و زهرا برزگر) ملی پوشان تیم ایران بودند.

تیم امید بانوان مجموعا در ۱۸ بازی به میدان رفتند که در نهایت ۱۳ برد و ۵ باخت به دست آمد. ۴۲ امتیاز فنی کسب کردند و ۱۹ امتیاز هم از دست دادند. یک برد و یک باخت در هانتی به دست آمد. و تنها طرازپور در وزن ۵۰- کیلوگرم توانست به جدول شانس مجدد راه یابد اما در یک قدمی مدال، دستش از رسیدن به مدال برنز کوتاه ماند. اما در وزن ۵۵- کیلوگرم، زهره برزگر به فینال رقابت ها رسید. و اولین مدال طلای تاریخ کاراته ایران را در سطح رقابتهای جهانی در کارنامه خود ثبت کرد.

لیلا بهرامی (سرمربی) و نگار حسینی، فاطمه قاسمی و نادره آقایی (مربی) کادرفنی تیم ملی بانوان را تشکیل دادند.

? پیکارهای جهانی اسپانیا ۲۰۱۷:
ترکیب تیم امید بانوان متشکل از (بهمنیار، باقری، احدی، شقایق واحدی و شبنم واحدی) بود.

دختران تیم امید ایران در این دور از رقابتها در مجموع ۲۱ بازی انجام دادند که ۱۵ برد و ۶ باخت را کسب کردند. امتیازات فنی کسب شده ۶۱ و امتیاز از دست داده ۲۸ امتیاز بود. یک هانتی به دست آمد که نتیجه آن باخت بود‌. دو بازیکن اوزان ۶۱- و ۶۸+ نیز به جدول شانس مجدد راه یافتند که نهایتا نتوانستند به مدال برنز برسند. همچنین دو ورزشکار هم در اوزان ۵۰- و ۵۵- (بهمن یار و باقری)به فینال رسیدند که نتیجه آن کسب یک نشان طلا و نقره بود.

از لحاظ آماری تعداد مدال کسب شده در این دوره دو برابر بود.

سمانه خوشقدم (سرمربی) و فاطمه قاسمی (مربی) اعضای کادرفنی تیم ملی بودند که توانستند بهترین نتایج ممکن را کسب کنند.

پایگاه خبری “کاراته نیوز” این موفقیت چشمگیر و ارزشمند را به ملی پوشان و کادرفنی تیم ملی امید بانوان تبریک عرض می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا