تلالو خیره کننده مدال طلا از آسیا تا جهان در دستان تیم بهنام فر

تیم ملی جوانان ایران در پیکارهای آسیایی قزاقستان با نتیجه ای درخشان بررسی عملکرد تیم ملی جوانان پسران شگفتی ساز شد. شاگردان بهنام‌فر از ۵ فرصت خود به ۴ مدال طلا دست یافتند، تا امیدها در تاتامی های اسپانیا برای کسب ناب ترین مدال ها افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز” دهمین دوره مسابقات کاراته نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال قهرمانی جهان در تنریف اسپانیا با کسب ۲مدال طلا، ۲ نقره و ۶ برنز و جایگاه پنجمی جهان برای کاروان ایران پایان یافت. در این رقابت ها تیم ژاپن با کسب ۱۰ مدال طلا، یک نقره و ۷ برنز به عنوان قهرمانی جهان رسید.

ملی پوشان جوان کشورمان پس از کسب نتایج غرور آفرین و فتح سکوی نخست آسیا، نتوانستند در بین المللی ترکیه نتیجه قابل قبولی را کسب کنند. عدم موفقیت در ترکیه به قدری دور از انتظار بود که خیلی از کارشناسان آن اتفاق خوب قزاقستان را فقط یک شانس نامیدند، ولی بهنام فر با کسب یک نتیجه فوق العاده در جهانی اسپانیا دگرباره ثابت کرد که علاوه بر ایستادن بر قله آسیا توان ایستادن بر سکو نخست جهان را نیز دارد و مسابقات تدارکاتی ترکیه فقط جنبه شناخت نقاط ضعف و قوت بازیکنان وی را داشته و عدم نتیجه گیری در آن هیچ ترسی برای وی به دنبال نداشته است.

*** در ذیل قیاسی مختصر و آماری از دو پیکار جهانی اندونزی و اسپانیا در این رده سنی خواهیم داشت:

**رقابتهای جهانی اندونزی ۲۰۱۵:
در این مسابقات (مسکینی، میرزایی،محمدزاده، قراری زاده و خوشکلام) نمایندگان تیم جوانان ایران بودند.

تیم ملی جوانان ایران مجموعا در ۲۵ بازی به تقابل با حریفان خود پرداختند که در نهایت ۱۹ برد و ۶ باخت کسب شد. ۹۹ امتیاز فنی به دست آوردند و ۲۵ امتیاز هم از دست دادند. و یک برد هم در هانتی به دست آمد. همچنین بازیکنان در سه وزن ۵۵- ، ۶۱- و ۷۶- (مسکینی، میرزایی و قراری زاده) در جدول شانس مجدد قرار گرفتند که هر سه ورزشکار موفق به کسب مدال برنز شدند.

هدایت این ملی پوشان برعهده مازیار فرید خمامی (سرمربی) و روحانی، میدان رو، عبدلی، گودرزی (مربی) و حسین کوهی (مربی بدنساز) بود.

** پیکارهای جهانی اسپانیا ۲۰۱۷:
(نعمتی، خوبرو، کریمی، صداقت و نیکوهمت) در ترکیب تیم ملی جوانان ایران قرار داشتند.

ملی پوشان جوان ایرانی در این دور از رقابتها مجموعا در ۲۰ بازی به مصاف با حریفان خود رفتند که ۱۶ برد و ۴ باخت را تجربه کردند. امتیازات فنی کسب شده ۵۳ و امتیازات از دست داده۱۷ امتیاز بود. بازیکنان این تیم در شرایط یک هانتی و دو سنشو قرار گرفتند که همه آنها را موفق پشت سر گذاشتند. خوبرو در وزن ۶۱- کیلوگرم به رپه شارژ راه یافت و موفق به کسب مدال برنز شد همچنین دو ورزشکار هم در اوزان ۷۶- و ۷۶+ (صداقت و نیکوهمت) به فینال رسیدند که نتیجه آن کسب یک نشان طلا و نقره بود.

از لحاظ آماری تعداد مدال های این تیم با جهانی اسپانیا از لحاظ کمیت برابر می باشد ولی در کیفیت تفاوت چشمگیری دارند.

بهنام فر ، میدان رو و عزیزی مربیان این تیم بودند که با این نتایج کسب شده سهم بسزایی در عنوان پنجمی جهان کاروان ورزشی ایران داشتند.

پایگاه خبری “کاراته نیوز” این موفقیت ارزشمند را به ورزشکاران و مربیان تیم جوانان تبریک عرض می نماید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا