۴ شانسی که به مدال ختم‌ نشد/ باز هم انتظاراتی که برآورده نشد

تیم ملی نوجوانان ایران که در آسیایی قزاقستان با سه مدال طلا نتیجه قابل قبولی گرفته بود، نتوانست در اسپانیا تکمیل کننده نتایج خوب خود باشد و انتظاراتی که از این تیم می رفت را برآورده کند.

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز” دهمین دوره مسابقات کاراته رده های پایه قهرمانی جهان در تنریف اسپانیا با کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۶ برنز و جایگاه پنجمی جهان برای کاروان ایران خاتمه یافت. در این رقابت ها تیم ژاپن با کسب ۱۰ مدال طلا، یک نقره و ۷ برنز به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

تیم ملی نوجوانان ایران اگرچه در اسپانیا تنها به یک مدال برنز بسنده کرد اما در قیاس با پیکار جهانی اندونزی ۲۰۱۵ نوجوانان، این تیم در بردهای انفرادی، کسب امتیاز فنی و تعداد بازیکنان به رپه شارژ راه یافته نسبت به دوره قبل عملکرد بهتری را داشته است.

**** قیاسِ آمار و ارقامی دو پیکار جهانی اخیر رده سنی نوجوانان پسر:

**پیکارهای جهانی اندونزی ۲۰۱۵:
در مسابقات جهانی اندونزی (امیری، کریمی، شهگل، طاهرپور و نیکوهمت) در ترکیب تیم ملی نوجوانان ایران قرار داشتند.

ملی پوشان نوجوان کشورمان در مجموع در ۱۵ بازی پا به میدان گذاشتند که نتیجه آن ۹ پیروزی و ۶ باخت برای تیم ایران بوده است. امتیازات فنی کسب شده در تاتامی ۳۴ و امتیازات از دست داده ۲۰ امتیاز بود. این تیم یک باخت و یک برد در هانتی کسب کرد. همچنین دو ورزشکار در اوزان ۵۲- و ۵۷- به جدول شانس مجدد راه یافتند که ماحصل آن برنز وزن ۵۷- کیلوگرم توسط سید علی کریمی بود.

**پیکارهای جهانی اسپانیا ۲۰۱۷:
در ترکیب تیم ملی در جهانی سال ۲۰۱۷ (اقدسی، فرجی، داودی، بیگدلی و بصیری) حضور داشتند.

این بازیکنان در ۲۴ بازی به روی تاتامی رفتند که در مجموع به ۱۶ پیروزی و ۸ باخت دست یافتند. نوجوانان ایران ۶۱ امتیاز فنی کسب و ۳۰ امتیاز هم از دست دادند. سه بازی به هانتی کشیده شد که در دو بازی به پیروزی رسیدیم. دو باخت هم با اعمال قانون سنشو کسب شد. همچنین ۴ ورزشکار در اوزان ۵۲- و ۵۷- و ۶۳- و ۷۰+ به رپه شارژ راه یافتند که نسبت به دوره گذشته از نظر تعداد نفرات راه یافته به جدول شانس مجدد دو برابر بود. اما بازیکنان همانند جهانی اندونزی در وزن ۵۷- کیلوگرم تنها به یک نشان برنز رسیدند. و تک برنز کاروان ایران توسط علیرضا فرجی به دست آمد.

درست است که اینگونه به نظر می‌رسد که از نظر عملکرد‌ نسبت به سال گذشته در تعداد برد و کسب امتیاز فنی بهتر بودیم اما در تعداد مدال پیشرفتی حاصل نشد. اگر کمی بازیکنان و یا شاید مربیان دقت عمل بیشتری به کار می بردند مطمئنا این تیم نتیجه بهتر و قابل قبول تری را کسب میکرد.

علت شکست تیم‌ نوجوانان ایران که نسبت به دوره قبل شانس بیشتری برای کسب مدال داشت، دلایل متعددی میتواند داشته باشد. شاید بتوان به یکی از دلایل نبود روانشناس در کنار این تیم اشاره کرد. چرا که اگر بازیکنان از بُعد روانی حمایت میشدنداکنون این فرصت مهم به دست آمده به راحتی از دست نمیرفت.

گفتنی است ترکیب کادرفنی در جهانی اندونزی ۲۰۱۵ در رده نوجوانان و جوانان به سرمربیگری مازیار فرید خمامی و مربیگری حسن روحانی، اکبر عبدلی، رضا میدانرو، سعید حسنی پور و گودرزی بود و مربی بدنساز تیم حسین کوهی بوده است.
و کادر فنی تیم نوجوانان در جهانی اسپانیا ۲۰۱۷ به سرمربیگری حسن روحانی و مربیگری نادر جودت بود همچنین مربی بدنساز تیم دکتر پیرانی بوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا