شمارش معکوس جام دهم آغاز شد

در حالی که کمتر از ۳ هفته به آغاز دهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان فرصت باقی است به نظر می رسد که در تاتامی تنریف اسپانیا رکورد تعداد شرکت کنندگان شکسته شود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته و بر اساس آمار فدراسیون جهانی تاکنون ۱۳۴۹ نفر از ۹۲ کشور برای حضور در دهمین رقابتهای دوره نوجوانان، جوانان و امیدها ثبت نام کرده اند که این آمار نسبت به دوره گذشته به لحاظ تعداد کشورها افزایش نشان می دهد.

در دوره قبلی این رقابتها که در جاکارتای اندونزی برگزار شد، ۱۴۲۵ ورزشکار از ۹۱ کشور حضور داشتند که به نظر می رسد با توجه به زمان باقی مانده تا ثبت نام نهایی، تعداد شرکت کنندگان حاضر در جام دهم جهان افزایش پیدا کند.

بر اساس این گزارش، آمریکا، روسیه، اسپانیا، مصر و ایران با ۳۵ شرکت کننده تیم هایی هستند که با ترکیب کامل در این رقابتها حضور پیدا می کنند.فرانسه، انگلیس، برزیل با یک شرکت کننده کمتر نسبت به این ۵ کشور در مکان بعدی قرار دارند. ژاپن، کرواسی، اوکراین با ۳۳ ، پرتغال، اسلوونی و هند با ۳۰ شرکت کننده پرجمعیت تر از سایر کشورها هستند.

کمترین تعداد شرکت کننده به کشورهای پاراگوئه، ساحل عاج، افغانستان، آلبانی، برونئی، لبنان، سنگاپور اختصاص دارد که هر کدام تنها با یک نماینده راهی تنریف خواهند شد.

وزن منهای ۶۸ کیلوگرم جوانان پسران با ۵۳، وزن منهای ۷۵ امیدهای پسران با ۵۶ در بخش دختران هم وزن منهای ۵۹ کیلوگرم جوانان با ۴۹ شرکت کننده بیشترین شرکت کننده را در دو بخش پسران و دختران به خود اختصاص داده اند.

گفتنی است در دوره قبلی این رقابتها که در جاکارتای اندونزی برگزار شده بود تیم ایران با یک طلا، یک نقره و ۸ برنز به مقام هفتمی جهان رسیده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا