سایت فدراسیون جهانی کاراته: سجاد گنج زاده؛ طوفان کاراته

سایت فدراسیون جهانی در گزارشی به تمجید از عملکرد سجاد گنج زاده، کاراته کا سنگین وزن کشورمان پرداخته و از او به عنوان پیشقراول نسل قدرتمند کاراته ایران یاد کرد که می خواهد طوفان بپا کند.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در این گزارش که به بهترین های پنج مرحله لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۱۷ ( برنده های بزرگ) اختصاص دارد، آمده است: قهرمان بزرگ وزن ۸۴+ کیلوگرم مردان در سال ۲۰۱۷ کسی نیست جز سجاد گنج‌زاده، مرد نامدار کاراته ایران که در مراسم اهدای جوایز برترین‌ها در لایپزیک آلمان غایب بود، همان کسی که پیش قراول نسل قدرتمند کشوری آسیایی است که می‌خواهد یک طوفان در سطح بین‌المللی کاراته باشد.
سجاد گنج زاده که اولین مدال طلایش را ۴ سال قبل در حالی که دان یک سبک شیتوریو داشت را در مسابقات کاراته وان استانبول به سینه زد.
یکسال بعد، این کاراته کای مصمم تهرانی، اهتمامش را برای رسیدن به جمع مدعیان جهان به کار بست و نامش را با نایب قهرمانی در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ بر سر زبان‌ها انداخت، جایی که قهرمان شگفتی ساز ایرانی در یک نبرد دیدنی و نزدیک در فینال ۵ بر ۴ به انیس ارکان در ترکیه باخت.
۲ سال بعد از آن، گنج‌زاده در اغلب مسابقات مهم بین‌المللی غایب بود و فقط در سه مسابقه حضور داشت که از دو تای آنها با مدال برگشت؛ یکی مدال نقره قهرمانی آسیا و دیگری مدال طلای رقابت‌های کاراته وان اوکیناوا ژاپن بود.
نمایش خیره کننده در مسابقات قهرمانی جهان
مسابقات جهانی اتریش ۲۰۱۶ اما تاییدی شد بر روند آماده سازی مطلوب کار گنج‌زاده؛ قهرمان انرژیک کاراته ایران که یک نمایش خیره کننده از خود در بزرگترین رویداد کاراته جهان به اجرا گذاشت و نشان داد مسیرش تا مدال طلا توقف‌ناپذیر خواهد بود.
تلاش سجاد در قهرمانی جهان ستودنی بود؛ او فقط از ۴ مبارزه‌ اولش ۲۶ امتیاز کسب کرد. این قهرمان ۲۵ ساله همچنین به تیم کومیته ایران برای ایستادن بر سکوی قهرمانی دنیا هم کمک شایانی کرد و نقش عمده‌ای در موفقیت‌های تیمی ایران داشت.
بعد از دو مدال طلایش در قهرمانی جهان ۲۰۱۶، سجاد جایگاه ثابتی در جدول رنکینگ کاراته بین المللی یافت. به دنبال سه نمایش دیدنی و تمام عیار در سه مرحله جهانی در پاریس، روتردام و دبی به عنوان برترین کاراته کار لیگ جهانی در سال ۲۰۱۷ شناخته شد.
گنج‌زاده که فصل موفق خود را با مدال نقره بازی‌های جهان در وروسلاو لهستان به پایان رساند، توجه علاقمندان کاراته در سراسر جهان را با فیزیک و قدرت بدنی خود جلب کرده است.
نفر اول رنکینگ جهان به سرعت به یکی از قهرمانان محبوب و مشهور کاراته ایران و به عنوان نماینده اصلی کاراته ایران به عنوان یک کشور آسیایی تبدیل شده است.
سایت فدراسیون جهانی گزارش خود را با اشاره به اینکه امسال کاراته کاهای ایرانی ۵ طلا از لیگ جهانی به سینه زده‌اند که ۲ طلا از این ۵ مدال سهم سجاد گنج‌زاده بوده است، به پایان برد.
گفتنی است فدراسیون جهانی برنده های بزرگ در سال ۲۰۱۷ را به این شرح معرفی کرد:
در بخش مردان:
کاتای انفرادی مردان دامین کوئینترو – اسپانیا
۶۰ کیلوگرم: صدرالدین سایماتوف- ازبکستان
۶۷- آندرآمدیرا – ونزوئلا
۷۵-کیلوگرم: استانیسلاو هورنا- اوکراین
۸۴-ریتارو آراگا- ژاپن
۸۴+کیلوگرم: سجاد گنج زاده

در بخش زنان:
کاتای انفرادی: ساندار سامچر- اسپانیا
۵۰-کیلوگرم: سراپ اوزچلیک- ترکیه
۵۵-کیلوگرم: آنجلیکا ترلیوگا- اوکراین
۶۱-کیلوگرم: ژیو یان این- چین
۶۸- کیلوگرم: ایرینا زارتسکا- آذربایجان
۶۸+ کیلوگرم: اوزوکا آیومی- ژاپن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا