درفشی‌پور: با کسب مدال طلا در ترکیه انگیزه‌ام دو برابر شد/ برای بازگشت به کاراته استارت خوبی زدم

دارنده نشان طلای کاراته‌وان ترکیه گفت: طی دو سال گذشته به دلیل اینکه سرباز بودم، نمی‌توانستم در کاراته‌وان‌ها شرکت کنم خوشبختانه با کسب مدال طلا در ترکیه انگیزه‌ام برای حضور در کاراته‌وان‌های بعدی چند برابر شد.

به گزارش کاراته نیوز هامون درفشی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پس از کسب مدال طلا لیگ جهانی کاراته‌وانترکیه، گفت: مسابقات نیازی به تعریف ندارد و یکی از شلوغ‌ترین رقابت‌های کاراته‌وان در استانبول برگزار شد. ۱۳۰۰ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بودند و در وزن ۶۷ کیلوگرم، ۱۷۰ نفر ثبت‌نام کرده بودند. در ۷ مرحله به مصاف حریفانم رفتم که در ۷ بازی توانستم پیروز میدان شوم و به مدال طلا برسم.

وی در پاسخ به این سوال که پس از ۲ سال از بازگشت خودتان راضی هستید یا خیر،‌گفت: من از وزن ۶۰ کیلوگرم به وزن ۶۷ کیلوگرم تغییر وزن دادم این تغییر وزن ناخودآگاه روی عملکرد ورزشکار تأثیر می‌گذارد، خوشبختانه فکر می‌کنم با مدالی که در ترکیه کسب کردم استارت خوبی زدم و این شرایط ایده‌آل است،‌ان‌شاءالله که در آینده بتوانم رزومه بهتری جمع کنم.

درفشی‌پور در پاسخ به این سوال که در وزن ۶۷ کیلوگرم سعید احمدی یکی از بهترین‌های کاراته ایران است، آیا رقابت با او برای شما سخت نخواهد بود، گفت: سعید احمدی یکی از کاراته‌کاهای خوب ایران است او دوست، برادر، رفیق و همشهری من است و در آخر ما با هم رقیب هستیم. البته ناگفته نماند در این وزن ما کاراته‌کاهایزیادی داریم و هر کسی مسئولیت این وزن را بر عهده بگیرد، کار سختی را دارد. ناگفته نماند همه دنیا به کاراته ایران احترام می‌‌گذارند و در طول مسابقات هم به دنبال این هستند که در قرعه‌های خود به ایرانی‌ها نخورند این نشان از بالا بودن سطح کاراته ایران است.

وی در پاسخ به این سوال که نظر کادر فنی تیم ملی بزرگسالان در مورد عملکرد شما چطور بود، گفت: قطعاً نظر آنها صددرصد مثبت است چون در این مسابقات در وزن ۶۷ کیلوگرم نفرات خوبی حضور داشتند که در رنکینگ جهانی هم جایگاه خوبی دارند. من در بین همه آنها توانستم مدال طلا را کسب کنم، البته در فینالی کاملاً یکطرفه مبارزات را مدیریت کردم و به مدال طلا رسیدم.

وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد:‌ طی دو سال گذشته به دلیل اینکه سرباز بودم، نمی‌توانستم در کاراته‌وان‌ها شرکت کنم خوشبختانه با کسب مدال طلا در ترکیه انگیزه‌ام برای حضوردرکاراته‌وان‌های بعدی چند برابر شد و در تلاش هستم در رنکینگ جهانی به جایگاه بسیار خوبی برسم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا