روحانی: بازیکنان ما از نظر فنی هیچ کاستی ندارند/مسابقات تدارکاتی تنها نیاز تیم است

تیم ملی نوجوانان کاراته کشورمان برای حضور پرقدرت در رقابت های جهانی اسپانیا یک مرحله اردوی تدارکاتی در استان مازندران برگزار کرد.

حسن روحانی سرمربی تیم ملی نوجوانان کاراته در گفتگو با خبرنگار “کاراته نیوز” با اشاره به آخرین مرحله انتخابی ها گفت: با توجه به زمان کمی که تا رقابت های جهانی در اختیار داشتیم، مجبور شدیم انتخابی ها را به صورت فشرده برگزار کنیم. در آخرین مرحله انتخابی ها نیز که با حضور نفرات فینالیست رقابت های کشوری و نفر اول رقابت های آسیایی و منتخبین مراحل قبلی انتخابی ها برگزار شد، مسابقات نزدیکی را شاهد بودیم و در پایان بازیکنانی که در این انتخابی به پیروزی رسیدند به عضویت تیم ملی درآمدند.

وی با اشاره به نتایج دو دوره قبل تیم ملی در رقابت های جهانی، عنوان کرد: ما در رقابت های جهانی اسپانیا تنها یک مدال طلا در این رده کسب کردیم و در دور گذشته رقابت های جهانی در اندونزی نیز چهار مدال برنز در رده نوجوانان و جوانان گرفتیم که یک مدال آن در رده نوجوانان کسب شد.

سرمربی تیم نوجوانان کشورمان در ادامه افزود: بازیکنان تیم ملی نوجوانان با توجه به اینکه به تازگی وارد دنیای قهرمانی شدند، با شرایط خاص مواجه هستند از جمله استرسی است که بر آنها غالب می شود. کشورهای اروپایی، مصر و ترکیه از جمله تیم هایی هستند که سرمایه گذاری خوبی در این رده انجام دادند و با حضور در مسابقات تدارکاتی فراوان به تدریج استرس را از بازیکنان دور می کنند. اما بازیکنان ما با کمترین بازی تدارکاتی پای به رویدادهای بزرگ می گذارند. به نظر من مهمترین دلیل سخت بودن کار بازیکنان ایرانی در این رده ی سنی نداشتن بازی های تدارکاتی است.

وی ادامه داد: مطمئن هستم بازیکنان ما با حضور در رویدادهای تدارکاتی مناسب بر استرس خود غلبه کرده و میتوانند در رقابت های جهانی نتایج بهتری را کسب کنند، کما اینکه تیم ایران در سال ۲۰۰۳ توانست با کسب ۵ مدال طلا قهرمان جهان شود.

حسن روحانی درباره روند آماده سازی تیم ملی نوجوانان برای حضور در رقابت های جهانی اسپانیا، عنوان کرد: با توجه به زمان کمی که در اختیار داریم هشت مرحله اردو برای این رده ی سنی برنامه ریزی کردیم که یکی در میان، در تهران و شهرستان ها برگزار خواهد شد. البته بازیکنان تیم ما از نظر فنی چیزی نسبت به بازیکنان سایر کشورها کم ندارند و مهمترین مسئولیت ما در قبال این بازیکنان آمادگی آنها از بُعد روانی و تدارکاتی است. با توجه به حضور حداکثری کشورهای جهان در این رقابت ها و سطح بالایی که ما پیش بینی می کنیم، اگر بتوانیم ذهن بازیکنان را خوب آماده کنیم نتایج درخشانی نیز در اسپانیا کسب خواهیم کرد.

روحانی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر تاثیر داوری در رقابت های آسیایی و جهانی، گفت: طبیعی است که ارتباط قوی با داورهای آسیایی و جهانی تاثیرگذار است اما اینکه تمام نتایج یک تیم را تنها به داوری ارتباط دهیم، غلط است. برای کسب نتیجه در مسابقات آسیایی و جهانی عملکرد کل کاراته ایران تاثیرگذار خواهد بود، تلاش بازیکنان و کادر فنی، حمایت های رئیس و دبیر فدراسیون، نقش مربیان سازنده و حتی تدارکات تیم نیز در کسب نتایج تاثیرگذارند. نقش داوران نیز به عنوان جزئی از این گروه در کسب نتایج تاثیرگذار است

حسن روحانی در پایان با ابراز رضایت از شرایط و امکانات اردوی تیم ملی نوجوانان در استان مازندران گفت: با زحمات دوستان عزیزم آقایان فرجی، چالاکی و کاظمی امکانات مناسبی در اختیار ما قرار گرفت و خداروشکر توانستیم اردوی مناسب و در سطح مطلوبی را در مازندران برگزار کنیم. امیدوارم بتوانیم با حمایت مسئولین فدراسیون و با کسب بهترین نتایج در اسپانیا پاسخ خوبی به حمایت جامعه کاراته بدهیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا