بهنام‌فر: در دو رویداد کرواسی و ترکیه شرکت می‌کنیم/ سعی می‌کنیم هر چه زودتر ترکیب مسابقات جهانی را انتخاب کنیم

سرمربی تیم کاراته جوانان گفت: با بررسی تقویم جهانی کاراته دو رویداد کرواسی و ترکیه را جهت آماده‌سازی مدنظر داریم.

به گزارش کاراته نیوز مهران بهنام‌فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص رقابت‌های انتخابی تیم کاراته جوانان اظهار داشت: با توجه به اینکه در مسابقات جهانی شرایط سنی بر اساس سال میلادی به عقب آمده است و ما توانایی استفاده از برخی نفرات تیم امید را در تیم جوانان و همچنین تیم جوانان را در تیم نوجوانان داشتیم مسابقات انتخاباتی را برگزار کردیم. نیازمند بودیم با برگزاری مسابقات انتخابی بازیکنان را محک بزنیم و برای همین نفرات برتر مسابقات قهرمانی کشور و همچنین نفراتی که در این مسابقات روی سکو نرفتند اما احساس کردیم پتانسیل خوبی دارند را به رقابت انتخابی دعوت کردیم.

وی ادامه داد: برای این مسابقات نفرات دعوت شده را روی سایت فدراسیون کاراته اعلام کردیم اما بیش از ۵۰ نفر از شهرستان‌ها به تهران آمده بودند و با توجه به این شرایط و همچنین مشورت با فدراسیون به این نتیجه رسیدیم شرایط حضور آنها را نیز در رقابت انتخابی مهیا کنیم. برخی از این نفرات ۱۴ ، ۱۵ ساعت در راه بودند و با توجه به حساسیت سنی این رده نخواستیم که این شانس را از آنها بگیریم اما همین مسئله باعث شد مسابقات طولانی شود و در برخی اوزان حتی برای شناسایی نفرات فینالیست ۶، ۷ مسابقه برگزار شد. با توجه به اینکه بدن این بازیکنان با برگزاری این تعداد مسابقه تحلیل رفته بود دیگر ترجیح دادیم مسابقه فینال را رفت و برگشت برگزار نکنیم و به یک مسابقه اکتفا کنیم و نهایتا در هر وزن سه یا چهار نفر برگزیده شدند و با مدال آوران آسیایی در رقابت‌ها ارومیه حضور خواهند داشت.

سرمربی تیم کاراته جوانان تاکید کرد: با بررسی عملکرد این نفرات در ارومیه و همچنین برگزار رقابت انتخابی در اولین اردوی تیم جوانان سعی می‌کنیم در هر وزن ۲ نفر را برای مسابقات جهانی در اردو نگه داریم. هدف ما این است با توجه به محدودیت فدراسیون در همه زمینه‌ها هر چه زودتر ترکیب مسابقات جهانی را انتخاب و تمرکز خود را روی کار آماده‌سازی بگذاریم.

بهنام‌فر در خصوص حضور در رویدادها تدارکاتی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تمامی مدعیان کاراته جهان دیدارهای تدارکاتی خوبی را برای حضور در اسپانیا برگزار می‌کنند ما نیز باید حداقل در یک مسابقه سطح بالا حضور داشته باشیم. کشورهای دنیا در حال سرمایه‌گذاری برای المپیک ۲۰۲۰ هستند و به همین منظور خیلی از نفرات جوانان در المپیک حضور خواهند داشت و قطعا همین مسئله سطح مسابقات را بالا خواهد برد. با بررسی تقویم جهانی کاراته دو رویداد کرواسی و ترکیه را مدنظر قرار دادیم که از سطح بالایی برخوردار هستند و امیدوارم حداقل در یک رویداد حضور داشته باشیم تا تحت هر شرایطی به شرایط مدنظر برسیم.

وی در خصوص کم شدن تعداد اعضای کادرفنی تیم‌ ملی جوانان گفت: فدراسیون کاراته با توجه به محدودیت‌های خود اعلام کرد که در تیم‌های ملی تنها یک نفر مربی امکان همراهی سرمربی را دارند. با توجه به نیاز به رضا عزیزی بدنساز تیم نیز من ترجیح دادم او در کنارمان باشد و به خاطر همین مسئله عدم همکاری موقتی با حیدری خواهیم داشت. باید در درجه اول از کادر فنی تیم نوجوانان در مسابقات آسیایی تشکر کنم و در درجه دوم نیز باید تشکر ویژه‌ای از مربیان اصلی بازیکنان تیم ملی داشته باشم که زحمات اصلی را آنها متحمل شدند و افتخار موفقیت بازیکنان نیز برای آنها است. من تنها سعی کردم روحیه همکاری و هماهنگی را بین بازیکنان ایجاد کنم تا با کمترین حاشیه بهترین نتیجه را کسب کنیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا