سمندر: بعضی باخت ها آدم را بزرگ می کند/ ثابت کردم این جایگاه با تلاش خودم به دست آمده است.

حسین سمندر ضمن قدردانی از زحمات کادرفنی تیم ملی گفت: در ابتدای حرفهایم باید از کادرفنی خوب کشورمان تشکر کنم که تمام توان خود را برای تیم ملی گذاشتند و در نبود بسیاری از امکانات رفاهی توانستند بار دیگر تیم ایران را به مقام قهرمانی برسانند.

کاراته کا وزن ۶۷- کیلوگرم کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کاراته نیوز، اظهار داشت: پس از دو سال که درگیر مصدومیت بودم، توانستم به اردوی تیم ملی راه پیدا کنم و مهمتر اینکه امسال توانستم به تمام جامعه کاراته ثابت کنم؛اگر تا به امروز در کاراته توانستم به جایگاهی برسم، بدون حمایت های پدرم بود و به پاس زحماتی که می کشیدم به این نتایج دست پیدا کردم.
سمندر با اشاره به سختی قرعه ی جدول خود گفت: من در شرایطی عازم رقابت های قزاقستان شدم که هر بازی برای من حکم فینال را داشت. شاید کمتر کسی پیش بینی می کرد که من از بین سایر بازیکنان وزن ۶۷- کیلوگرم عازم رقابت های آسیایی شوم. اما من با اطمینان به توانایی های خودم و استفاده از تجربیات بازیکنان با کیفیت جهانی که در تیم حضور داشتند توانستم به این رقابت ها اعزام شوم.
وی در مورد مبارزاتی که در تاتامی قزاقستان داشت، عنوان کرد: ابتدا چین را یک بر صفر شکست دادم، و پس از آن نماینده ژاپن که از بخت های اصلی کسب مدال در این وزن بود را ۵ بر ۳ شکست دادم اما در ادامه با ناداوری هایی که صورت گرفت برابر اردن بازنده شدم و من از کسب یک مدال صد در صد بازماندم.
سمندر در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: البته اگر من می توانستم از سد حریف اردنی عبور کنم، بازی بعد را باید با حریف قزاقستانی رو به رو می شدم که در دو رویارویی اخیرمان، توانسته بودم این کاراته کا را مغلوب خود کنم. شاید یکی از دلایلی که داوری ها در این رقابت ها علیه من بود به همین موضوع ارتباط داشته باشد.
ملی پوش کشورمان ادامه داد: بعضی باخت ها آدم را بزرگ می کند، بسیار خوشحالم که عملکردم در این رقابت ها دیدگاه جامعه کاراته را نسبت به من عوض کرد، حتی افرادی که روزی مرا زیر سوال می بردند پس از این رقابت ها با انتشار ویدیوها و متن های خود از من حمایت کردند. این برای من افتخار بزرگیست که در کشوری زندگی می کنم که به قهرمانان ملی کشورشان بها می دهند و حامی آنها در هر شرایطی هستند.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تا پایان سال جاری کاراته در بخش بزرگسالان مسابقاتی را پیش رو ندارد آیا شما برای حفظ شرایط آمادگی جسمانی در مسابقات لیگ‌های کاراته‌ وان شرکت خواهید کرد، گفت: قطعاً پس از یک مدت ریکاوری در مسابقات مختلف شرکت خواهم کرد. می‌خواهم تلاش کنم با برنامه‌ریزی در بازی‌های آسیایی اندونزی و رقابت های جهانی حضور داشته باشم. از امروز برنامه‌ریزی‌هایم را آغاز کردم، انشاالله که این اتفاق رخ دهد.
کاراته کا وزن ۶۷- کیلوگرم کشورمان در مورد سطح فنی مسابقات قهرمانی آسیا، گفت: با توجه به اینکه کاراته المپیکی شده همه کشورها در حال پیشرفت هستند. در این رقابت ها شاهد بودیم که برخی کشورها از بازیکنان خود در دو بخش امید و بزرگسال استفاده کردند و توانستند در هر دو رده به مدال دست پیدا کنند. امیدوارم مسئولان فدراسیون کاراته هم قدر این تیم را بدانند و کاراته را حمایت کنند. این تیم پتانسیل خوبی دارد و نیازمند حمایت همه جانبه است تا همچنان به روند مدال آوری خود در سطوح مختلف ادامه دهد.
حسین سمندر در پایان حمایت مطبوعات و نبود حاشیه در اطراف تیم ملی را عامل اصلی موفقیت کاراته در رقابت های آسیایی دانست و عنوان کرد: امیدوارم تیم ملی کاراته کشورم بتواند در تمامی رقابت ها با قدرت ظاهر شود تا سرانجام در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن بر روی سکو قرار گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا