حسن نیا: پشت سکوی قهرمانی کاراته بودم که طلا را از من گرفتند!

مجید حسن نیا درباره تغییر رنگ مدال خود در برقابت های قهرمانی آسیا، بیان کرد: پشت سکوی نخست بودم و گوینده سالن نیز نام من را به عنوان فرد اول اعلام کرد، اما به یکباره گفتند که باید بر روی سکوی دوم قرار بگیرم.

به گزارش کاراته نیوز ملی‌پوش کاراته در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تغییر رنگ مدالش در قهرمانی آسیا، اظهار کرد: پشت سکوی نخست بودم و گوینده سالن نیز نام من را به عنوان فرد اول اعلام کرد، اما به یکباره اعلام کردند که باید بر روی سکوی دوم قرار بگیرم. با مربیانم صحبت کردم که قضیه چیست که گفتند ظاهرا قزاق‌ها به نتیجه‌ اعتراض کرده‌اند.

او در ادامه‌ افزود: تا به حال در هیچ یک از رشته‌های ورزشی ندیده ام که رای اعلام شود و سپس زمانی که اهدای مدال صورت می‌گیرد نتیجه‌ را تغییر دهند. این یکی از اتفاقات نادر در ورزش بود، حتی در المپیک نیز چنین چیزی را ندیده‌ام.

حسن نیا با اشاره به بهداد سلیمی، خاطر نشان کرد: حتی اتفاقی که در المپیک ریو برای سلیمی رخ داد باعث نشد تا رای بر گردانده شود و مدالی به او تعلق نگرفت، اما در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی قزاقستان برگزار شد، این اتفاق برای من رخ داد. حتی خود بازیکنان قزاق، مربی ژاپن و سایر مربیان تیم‌های دیگر نیز گفتند اگر مسابقات در کشور دیگری به جز قزاقستان برگزار می‌شد، چنین اتفاقی رخ نمی داد. حتی اگر نقض قوانین رخ داده بود پس از اعلام رای داوران نتیجه را تغییر نمی دهند.

او در رقابت‌های کاراته وان پاریس که با هزینه شخصی خود شرکت کرده بود، از مبارزه با حریفی از رژیم اشغالگر قدس انصراف داد و این بار نیز طلای او به نقره تبدیل شد. حسن نیا در پاسخ به این که آیا دچار بدشانسی شده، گفت‌: خیر. من این را بدشانسی نمی دانم ،‌ بلکه حکمت است. به قول شهرام هروی، سرمربی تیم‌ ‌ملی کاراته خدا جای دیگر موقعیت بهتری را برای من فراهم خواهد کرد و من نیز به این اصل ایمان دارم.

مجید حسن نیا در پایان بیان‌ کرد: از کادرفنی، سرپرست تیم و ملی‌پوشان تشکر می‌کنم زیرا با یکدیگر به چنین موفقیتی دست یافتیم. همچنین از پدر و مادرم سپاسگزارم، بویژه از پدرم که همواره برایم قوت قلب است و همیشه همانند یک مربی در کنارم بوده، تشکر می‌کنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا