سلطانی: کاراته در باکو کار دشواری خواهد داشت/ تمرینات تیم ملی امید و بزرگسالان مجزا است

مربی تیم ملی کاراته، گفت: کار کاراته ایران در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی از تمام رشته‌های اعزامی به این مسابقات سخت‌تر خواهد بود.

به گزارش “کاراته نیوز” شهاب سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد شرایط اردوهای تیم ملی کاراته پیش از اعزام به مسابقات بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، گفت: شرایط اردوهای تیم ملی در وضعیت ایده‌آلی قرار دارد و هیچ گونه مشکلی در اردوها وجود ندارد. طبق برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم ملی‌پوشان در دو گروه بزرگسالان و امید تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. در حال حاضر تا آغاز بازی‌های کشورهای اسلامی تمرینات کاراته، بدنسازی و میدانی تیم بزرگسالان و امیدها مجزا از یکدیگر برگزار می‌شود.

وی در ادامه،‌ افزود: شرایط تمرینات بسیار ایده‌آل است. ۵ نفر از کاراته‌کاهایی که به کشورهای اسلامی اعزام خواهند شد تمرینات بدنسازی و میدانی را پیگیری می‌کنند و نفراتی که در اردوهای اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا حضور دارند تمرینات متفاوتی دارند. ما روی تمرینات تکنیکی و تاکتیکی نفرات اعزامی به باکو کار می‌کنیم تا آنها در اوج آمادگی به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام شوند.

مربی تیم ملی کاراته در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان کرد: ما با توجه به نزدیک بودن برگزاری مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا شرایط ویژه‌ای داریم. باید همه برنامه‌ریزی‌های ما دقیق و بدون ایراد باشد تا بتوانیم هر دو تیم را پیش از اعزام به مسابقات آماده کنیم. در حال حاضر ۲۰ روز فرصت داریم تا نفرات اعزامی به باکو را در شرایط ایده‌آل قرار دهیم.

سلطانی در مورد سطح فنی مسابقات کاراته در بازی‌های کشورهای اسلامی، گفت: مسابقات کاراته در باکو سطح بسیار بالایی خواهد داشت؛ ترکیه، مراکش، مصر و چند کشور مسلمان دیگر که در کاراته دنیا جایگاه خوبی دارند در این رویداد حضور خواهند داشت. به همین دلیل بدون شک کار کاراته  ایران در این رقابت‌ها سخت‌تر از تمام رشته‌های دیگر است. به همین دلیل پیش‌بینی کسب نتیجه در این رویداد واقعاً کار سختی است، اما این را می‌توانم بگویم که بچه‌های ما با توجه به تمریناتی که در این مدت داشتند قطعاً عملکرد قابل قبولی در باکو خواهند داشت. ما تا نهم اردیبهشت ماه تمریناتمان را ادامه خواهیم داد و پس از آن مرحله آخر اردوی تیم ملی کاراته پیش از اعزام به بازی‌های کشورهای اسلامی از ۱۴ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا زمان اعزام؛ ملی‌پوشان در اردوها حضور خواهند داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا