ابهامات بیشمار تنها با یک تصمیم

روز گذشته (شنبه ۲۱/۱۲/۹۵) مرحله ی دوم رقابت های انتخابی تیم ملی بانوان در شرایطی برگزار شد که با تصمیم کادر فنی این پیکار ها بدون حضور اصحاب رسانه و تماشاگر و در پشت درب های بسته برگزار شد. با توجه به اخباری که پس از برگزاری انتخابی ها به گوش رسید، شاهد چند تخلف بزرگ  و همچنین تصمیمات بدون دلیل از سوی فدراسیون کاراته،  داوران و کادر فنی بودیم که در زیر و در موارد جداگانه به آن اشاره خواهیم کرد.

*ابتدا باید اشاره کرد که در این مرحله از انتخابی ها، ملی پوشان سال گذشته در کنار نفراتی که از دور نخست به این مرحله رسیدند با یکدیگر به رقابت پرداختند اما این انتخابی یک تفاوت بزرگ نسبت به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی مرحله نخست داشت و آن هم عدم استفاده از تکنولوژی ویدئو چک بود. تکنولوژی که امکانات آن در حال حاضر در کشور ما وجود دارد اما در پیکارهای امروز از آن استفاده نشد، که دلیل آن هنوز مشخص نیست!؟*نکته دوم حضور داوران مرد در سالن مسابقات و اعمال نفوذ در تصمیمات و نتایج برخی رقابت های خاص بود در حالی که حضور داوران مرد در سالن رقابت ها خود یک هنجار بزرگ در کشور ما است. *عدم حضور حمیده عباسعلی در این پیکارها خود موضوع دیگری است که سوالات بیشماری را برای ما به وجود آورد. لازم به ذکر است عباسعلی در شش ماه گذشته تنها در مسابقات لیگ جهانی فرانسه حضور یافت و در مسابقات داخلی و در حالی که با تیم دانشگاه آزاد قرارداد داشت یک بازی هم انجام ندادکه این شائبه را بوجود آورد که آیا عباسعلی با این مصدومیت به رقابت های کشورهای اسلامی می رسد یا خیر؟ البته عباسعلی سال گذشته هم با اعلام مصدومیت تنها در مرحله آخر مسابقات حضور یافت و با شکست نفر دوم خود به سادگی به مسابقات جهانی اعزام شد، شاید اینبار هم عباسعلی به دنبال همین روند برای حضور در پیکار های کشورهای اسلامی و مسابقات آسیایی است.موضوع بعدی این است که ۲۱ بازیکن برای شرکت در مسابقات امروز از سوی کادر فنی دعوت شدند که حمیده عباسعلی بدلیل مصدومیت در این مرحله حضور نیافت. همچنین فرشته موسوی نیز بدلیل نامعلوم در این مسابقات شرکت نکرد. اما در بین این ۱۹ بازیکن تنها ۵ بازیکن از گردونه رقابت ها کنار رفتند و ۱۴ نفر به مرحله ی بعدی راه یافتند. سوال اینجاست یک مرحله انتخابی برای حذف ۵ بازیکن؟در حالی که اگر تنها نتایج این مسابقات مورد بررسی قرار می گرفت و کادر فنی تصمیمات شخصی خود را دخالت نمی داد در هر وزن دو بازیکن در اردو باقی می ماندند. برای نمونه باید به این نکته اشاره کنیم که در وزن ۶۸+ کیلوگرم سه بازیکن در غیاب حمیده عباسعلی با یکدیگر به رقابت پرداختند که با تصمیم کادر فنی هر سه نفر به اردوی مرحله بعد فراخوانده شدند در صورتی که با در نظر گرفتن نتایج محدثه آقایی با دو برد به مرحله بعد راه می یافت و در کنار حمیده عباسعلی قرار می گرفت.و به عنوان آخرین موضوعی که می توان به آن اشاره کرد که شاید دلیل تمام این اتفاقات است، این می باشد که ۶ نفر از بازیکنانی که امروز در پیکارهای انتخابی حضور داشتند از شاگردان مستقیم مربیان تیم ملی می باشند که شاید این موضوع دلیل اصلی تمام اتفاقات صورت گرفته در پیکارهای انتخابی است.

 

ادامه دارد…

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. اینجوری پیش بره کاراته بانوان هیچ پیشرفتی نمیکنه.حتما باید مربی خارجی بیاد.اینا فقط قصد مسافرت رفتن و خوش گذرونی دارن نه مسابقات حرفه ای!واقعا متاسفم و مطمئنم خانوم عباسعلی با این روندی که در پیش گرفتن موفقیتی نصیبشون نمیشه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا