فرجی: طرح آمایش داوران اجرا می شود

محمدصادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته در دیدار با اعضای شورای داوری این فدراسیون بر برگزاری کارگاههای آموزشی تخصصی کاتا و کومیته برای داوران در طول سال و در تمامی استانها تاکید کرد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل ازسایت فدراسیون کاراته، در این دیدار که امروز در محل فدراسیون انجام شد، فرجی اظهار داشت: در بحث آموزش کمیته داوران باید کارگروه هایی برای مدرسین کلاسهای داوری تشکیل دهد تا آموزش ها در بخش کاتا و کومیته بصورت تخصصی تر صورت پذیرد و از تمامی ظرفیت های داوران استفاده شود.

فرجی با اشاره به اینکه کمیته داوران فدراسیون از کمیته های مهم و تاثیر گذار هر فدراسیون ورزشی است گفت: طبق آمار ارائه شده در حال حاضر ۱۷۰۰۰ داور در سراسر کشور به عنوان داور کاراته شناخته می شوند که جمعیت قابل ملاحظه ای است و فدراسیون کاراته باید برای این داوران برنامه از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کند.

وی از کمیته داوران خواست طرح آمایش داوران را جدی بگیرند تا ظرفیت داوری در هر استان تعریف و مشخص شود تا با برنامه ریزی صحیح بتوانیم شاهد ارتقاء فنی و کیفی داوری باشیم.

فرجی با اشاره به اینکه جواد سلیمی رئیس کمیته داوران فدراسیون از افراد با تجربه، توانمند و تعامل در عرصه داوری جهان است، گفت: انتظار این است با حضور وی کمیته داوران سر و سامان بهتری بگیرد از حواشی دور باشد و اتحاد و انسجام و همدلی در این خانواده داوری بیش از گذشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه اعضای شورای داوری هر سال مورد ارزیابی قرار گیرند و احکام آنها مجدداً ابقاء گردد، تصریح کرد: انتخاب داوران برای اعزام ها در کلاسهای ارتقاء داوری باید شفاف و عادلانه و بر اساس شایستگی افراد صورت پذیرد.

فرجی گفت: در سال آینده تمامی مسابقات طبق آخرین قوانین داوری صورت گیرد تا کاراته کاها با این قوانین از هم اکنون جهت حضور در مسابقات ۲۰۲۰ آشنا شوند و انتظارم این است در کلیه رقابتها عدالت محوری و قضاوتهای عادلانه یک اصل باشد.

رئیس فدراسیون کاراته گفت: با المپیکی شدن کاراته و حضور این رشته رزمی در مسابقات نیروهای مسلح جهان پنجره های بیشتری در این رشته گشوده شده و این در توسعه و بسط کاراته می تواند بسیار موثر باشد.

فرجی ادامه داد: باید روسای کمیته داوران جهان و آسیا در رویدادها و مسابقات بین المللی ایران دعوت شوند تا ضمن استفاده از تجربیات آنها با داوران ایرانی هم آشنا شوند.

در این جلسه همچنین جواد سلیمی برنامه های کمیته داوران در بحث اعزام ها و آموزش در سال ۱۳۹۶ را تشریح کرد و به صورت مکتوب در اختیار داوران گذاشت. نشست دوم شورای داوران فرودین ماه برگزار می شود
در پایان این نشست اعضای شورای داوران احکام خود را دریافت کردند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا