هروی: طلایی های بازیهای کشورهای اسلامی به پیکارهای آسیایی می روند

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: طلایی های بازیهای کشورهای اسلامی جواز حضور مستقیم به پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان را بدست می آورند.

به گزارش “کاراته نیوز” سیدشهرام هروی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کاراته ضمن اعلام این خبر گفت: برای ما هم بازیهای کشورهای اسلامی و هم پیکارهای قهرمانی وآسیا از اهمیت بالایی برخوردار است و ما با بهترین نفرات در این دو رویداد شرکت می کنیم.

وی در مورد روند گزینش ملی پوشان اعزامی به بازیهای کشورهای اسلامی و قهرمانی آسیا گفت: در مرحله اول انتخابی تیم ملی که ۲۲ اسفند ماه برگزار می شود نفرات اول و دوم هر وزن انتخاب شده و مستقیم وارد اردو می شوند ضمن اینکه در صورت صلاحدید کادر فنی نفراتی که شرایط حضور در اردوهای تیم ملی را دارند نیز دعوت خواهند شد.

هروی ادامه داد: همه ۲۱ نفر حاضر در انتخابی ۲۲ اسفند شرایط برابر دارند و در واقع نتایج انتخابی هاست که اولویت نفرات را مشخص می کند. پیکارهای انتخابی ۲۲ اسفند به عنوان “اولویت یک” مورد توجه کادر فنی قرار خواهد داشت.

وی در خصوص دیدارهای تدارکاتی تیم ملی گفت: پیش از این قرار بود در رقابتهای کاراته وان مراکش حضور پیدا کنیم، اما به دلیل اینکه باید اسامی نفرات اعزامی به کشورهای اسلامی پیش از کاراته وان مراکش اعلام شود از همین رو حضور در کاراته وان امارات در دستور کار ما قرار گرفت که نتایج بدست آمده در این پیکارها بعنوان “اولویت دوم” محسوب خواهد شد.

سرمربی در مورد اینکه ترکیب نهایی چه زمانی مشخص می شود، گفت: با توجه به نتایج انتخابی ۲۲ اسفند و مسابقات کاراته وان امارات و نظر کادر فنی که “اولویت سوم” خواهد بود بازیکنان اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی انتخاب می شود.

هروی در خصوص اینکه فرایند انتخاب نفرات مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان در تیرماه چگونه خواهد بود، تصریح کرد: آنهایی که در بازیهای کشورهای اسلامی صاحب مدال طلا می شوند جواز مستقیم حضور در مسابقات قهرمانی آسیایی را بدست می آورند و سایر نفرات هم با نظر کادر فنی انتخاب خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازهم رقابت انتخابی برگزار خواهد شد یا خیر، گفت: فقط در اوزانی که صلاح بدانیم چنین فرایندی در نظر گرفته خواهد شد.

سرمربی تیم ملی بزرگسالان در مورد بازیهای جهانی(ورد گیمز) گفت: برای حضور در این مسابقات کاراته کاها از سوی فدراسیون جهانی دعوت شده اند که شامل مدال آوران کومیته انفرادی؛ امیر مهدی زاده و سجاد گنج زاده به عنوان مردان طلایی، ذبیح اله پورشیب و علی اصغر آسیابری به عنوان دارندگان مدال برنز در بخش مردان و حمیده عباسعلی دارنده مدال برنز در بخش بانوان و کادر فنی در گزینش نفرات اعزامی دخل و تصرفی ندارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا