فرخی: نباید تجربه را فدای جوانگرایی کرد/ کاراته در بخش رسانه ای مظلوم است.

رقابتهای کاراته‌ی انتخابی تیم ملی بزرگسالان آقایان  با معرفی نفرات برتر هر رده به کار خود خاتمه داد. در این رقابتها و در وزن ۷۵- کیلوگرم سعید فرخی نماینده استان تهران توانست در میان بازیکنان جوان و با انگیزه ای که در این دوره شرکت کرده بودند با تکیه بر قدرت بدنی بالا و تجربه حاصل از حضور در مسابقات آسیایی و جهانی به مدال طلای این دوره از رقابت های قهرمانی کشور دست یابد.

دارنده مدال برنز بازی های آسیایی دوحه قطر در گفتگو با خبرنگار سایت خبری “کاراته نیوز” گفت: این دوره از مسابقات قهرمانی کشور در سطح کیفی و فنی بسیار خوبی برگزار شد و کاراته کاهای جوان بسیار با انگیزه نشان دادند و این نشان دهنده ی پشتوانه ی خوب برای کاراته تیم ملی بزرگسالان ما است.

 

فرخی در ادامه صحبت هایش در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر جایگزینی جوانان در تیم ملی عنوان کرد: نباید با دیدگاه جوانگرایی بازیکنانی که توانایی و کیفیت مناسبی دارند را کنار بگذارند، چرا که بسیاری از بازیکنان تیم ملی با توجه به تعداد مسابقات بالایی که شرکت کردند تجربه خوبی دارند و اگر سطح بدنی آنها نیز همان کیفیت همیشگی را دنبال کند نیازی به تغییـر نیست.

 

دارنده مدال طلای مسابقات کشورهای اسلامی گفت: البته مدیران و تصمیم گیران تیم ملی می توانند با یک برنامه ریزی مناسب از تجربیات بازیکنان باتجربه استفاده کنند. چرا که بسیاری از این بازیکنان به واسطه حضور متعدد در رقابت های آسیایی و جهانی، تجربیاتی کسب کردند که می توانند در یک جمله به بازیکنان جوانتر انتقال دهند.

 

سعید فرخی که مدال برنز جهان را در کارنامه خود دارد با اشاره به المپیکی شدن کاراته گفت: با توجه به اینکه کاراته در رویداد های مختلف آسیایی و جهانی یک ورزش پر مدال برای کشورمان است آنچنان که باید و شاید از آن حمایت نشده است. این رشته چه از سوی وزارت و چه سوی رسانه ها مورد کم لطفی قرار گرفته است. برای مثال رقابت های قهرمانی کشور در گیلان برگزار شد و بازخورد رسانه ای آن تنها در بخش سایت ها مورد توجه قرار گرفت در حالی که می توانستند این رقابت ها را با توجه به المپیکی شدن کاراته تحت پوشش خبری مناسبتری قرار دهند.

 

دارنده چندین مدال طلای مسابقات آسیایی در رابطه با انتخاب کادر فنی گفت: من معتقدم هر شخصی که به عنوان سرمربی و مربی انتخاب می شود باید میان بازیکنان و کادر فنی یک نوع اعتماد و همدلی را ایجاد کند و با رفتار و تصمیمات خود این پیام را به بازیکنان بدهند که اگر بازیکنی در انتخابی ها شکست خورد بر پایه عدالت بوده است. کادر فنی آقای هروی و روحانی با توجه به نتایجی که در اتریش کسب کردند و نوع رفتارهای بازیکنان با هم در اردوها به نوعی توانستند این اعتماد را در بین بازیکنان به وجود بیاورند و همانطور که در رقابت های جهانی دیدید ما یک تیم همدل داشتیم که نتیجه آن کسب مدال طلای کومیته تیمی برای دومین بار بود.

 

فرخی در پایان خاطرنشان کرد: من تا زمانی که کیفیت بدنی ام اجازه بدهد در مسابقات کاراته شرکت خواهم کرد و تلاش می کنم تا در بالاترین سطح بدنی و فنی باشم و اگر روزی این احساس را داشته باشم که دیگر نمی توانم کاراته کار کنم، مطمئنا همچون سایر بزرگان کاراته از دنیای قهرمانی خداحافظی خواهم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا