هروی: با کار تیمی می‌توان به نتیجه رسید

سرمربی تیم‌ ملی کاراته در مسابقات جهانی اتریش گفت: موفقیت یک‌شبه کسب نمی‌شود و با کار تیمی طی یک پروسه منظم می‌توان به نتیجه رسید، اما شکست یک‌شبه است.

به گزارش”کاراته نیوز” شهرام هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نتایجی که کاراته‌کاهای کشورمان در مسابقات لیگ جهانی فرانسه کسب کرده‌اند گفت: مسابقات کاراته‌وان فرانسه از قدیم جزو بهترین و بالاترین کیفیت مسابقات لیگ جهانی را داشته و دارد. فدراسیون جهانی ۵ مرحله از مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان را معرفی کرده است که حضور در این رقابت‌ها و کسب مدال باعث می‌شود کاراته‌کاها امتیاز المپیکی کسب کنند و فرانسه جزو مسابقاتی بود که حضور در این رقابت‌ها به کسب امتیاز سهمیه المپیک کمک می‌کرد.

سرمربی تیم‌ ملی کاراته در ادامه، گفت: بیش از ۷۸ کشور در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند. همه کشورها علاوه بر اینکه نفرات اصلی خود را در این رقابت‌ها شرکت داده بودند از نفرات دوم و سوم هر وزن نیز استفاده کرده بودند. همه حاضرین در این مسابقات به فکر المپیک بودند و برای کسب سهمیه در این مسابقات شرکت کرده بودند. خوشبختانه شاهد بودیم که کاراته‌کاهای کشورمان با تمام گرفتاری‌ های مالی، خود را به این مسابقات مهم رساندند. البته جای خیلی از ملی‌پوشان حاضر در مسابقات جهانی اتریش و کادر فنی در این رقابت‌ها خالی بود.

وی در ادامه عنوان کرد: سجاد گنج‌زاده در این مسابقات مبارزات بسیار خوبی را در تاتامی فرانسه به نمایش گذاشت. اِرکان، نماینده تیم‌ ملی ترکیه که در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ مدال طلای مسابقات جهانی را کسب کرده، مقابل سجاد گنج‌زاده شکست خورد. سجاد حریفان خوبی را شکست داد و در فینال نماینده هلند که نفر سوم جهان است را شکست داد. پورشیب واقعا مبارزات خوبی مقابل نماینده گرجستان داشت و خیلی خوب مبارزه کرد. او مقابل نماینده ژاپن که یک کاراته‌کای سرشناس در دنیا است، مبارزات بسیار فنی را از خود به نمایش گذاشت، اما داوری‌ها در حق پورشیب کم‌ لطفی کردند.

سرمربی تیم‌ ملی کاراته که در مسابقات لیگ جهانی فرانسه کنار کاراته‌کاهای ایرانی حضور داشت، در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: سامان حیدری با توجه به اینکه یک سال از اردوها دور بود، اما خیلی خوب مبارزه کرد. مهدی خدابخشی قبل از این به مصاف نماینده فرانسه برود دست او شکست اما با همان شرایط مقابل نماینده میزبان مبارزه کرد و با نتیجه ۲ بر ۲ بازی به پایان رسید و همه چیز به سود کاراته‌کای فرانسوی تمام شد اما حق خدابخشی کسب مدال در این مسابقات بود.

وی در ادامه گفت: حیدری نیز دیگر کاراته‌کای کشورمان بود که او نیز عملکرد خوبی داشت، اما نکته جالب و با ارزش این مسابقات این بود که مجید حسن‌نیا با توجه به اینکه با هزینه شخصی مثل دیگر نفرات در این مسابقات حضور پیدا کرده بود، برای رسیدن به مدال باید با نماینده رژیم اشغالگر قدس مبارزه می‌کرد، اما اعتقادات او به ارزش‌های کشورمان برای حسن‌نیا بیش از این بود و حاضر نشد مقابل نماینده اسرائیل بازی کند هرچند که کار او ارزشش بیشتر از مدال طلا بود.

هروی در ادامه صحبت‌های خود اعلام کرد: باید از کاراته‌وان‌ها کمال استفاده را کنیم. موفقیت یک‌شبه کسب نمی‌شود و با کار تیمی طی یک پروسه منظم می‌توان به نتیجه رسید، اما شکست یک‌شبه است؛ ما باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که اتفاقی نیفتد. باید حلقه اتصال بماند. مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی، مسابقات جهانی اتریش و بازی‌های آسیایی و المپیک توکیو در واقع ۴ رویداد مهم برای ما است. نباید اجازه دهیم این فرصت‌هایی که برای ما در کاراته‌وان‌ها وجود دارد، از دست برود؛ حتی نفرات دوم‌مان نیز در کاراته‌وان‌ها باید حضور داشته باشند.

وی در پایان صحبت‌های خود عنوان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون جهانی کاراته ۵ کاراته‌وان فرانسه،‌ هلند، امارات، مراکش و آلمان را به عنوان مهم‌ترین رویداد در سال ۲۰۱۷ معرفی کرده و در واقع این ۵ کشور بزرگ‌ترین فرصتی است که باقی مانده تا کاراته‌کاها بتوانند بیشترین سهمیه المپیک را در این مسابقات کسب کنند. این رقابت‌ها فرصت‌های بسیار خوبی است که می‌توانیم با حضور در آنها امتیاز لازم را در سال ۲۰۱۷ کسب کنیم. باید بعد از شکل‌ گرفتن تیم‌ ملی حتی نفرات دوم و سوم را به این مسابقات اعزام کنیم. البته نباید فراموش کنیم که هدف‌های بزرگ را نباید فدای هدف‌های کوچک کنیم. باید مسابقات جهانی، بازی‌های آسیایی و المپیک توکیو را جزو اهداف بزرگ‌مان در نظر بگیریم و از امروز برای کسب افتخار در این مسابقات برنامه‌ریزی کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا