نیکوهمت: وزارت ورزش شفاف سازی کند

دبیرهیات کاراته استان مرکزی گفت: برای رفع شک و شبهه های به وجود آمده، وزارت ورزش شفاف سازی کند تا دلیل عدم صلاحیت آقای آشوری برای جامعه فهیم کاراته مشخص گردد.

به گزارش “کاراته نیوز” حمید نیکوهمت با اشاره به انتخابات و حواشی به وجود آمده، گفت: جای آقای آشوری در این انتخابات خالی است. سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که اگر قرار بود ایشان رد صلاحیت شوند چرا در دوره ی اول انتخابات وزارت ورزش نام ایشان را در لیست تایید صلاحیت شده ها قرار داد. آیا قرار است انتخابات سلیقه ای برگزار شود. اگر همچین موضوعی در میان است چرا نام انتخابات را به میان می آورند، شخص مورد نظر خود را انتصاب کنند تا به شعور جامعه کاراته لطمه ای وارد نشود.

وی در ادامه صحبت های فوق افزود: از وزارت ورزش و جوانان تقاضا دارم اگر دلیل محکمه پسندی برای رد صلاحیت دبیر سابق فدراسیون دارند آن را از طریق رسانه ها به اصلاع عموم برسانند تا اهالی کاراته ایران در جریان این امر قرار بگیرند و حواشی به وجود آمده این روزها از محیط و جامعه کاراته دور گردد.

وی با بیان اینکه جامعه کاراته آشوری را فردی صادق و آماده به خدمت می داند، عنوان کرد: از زمانیکه چشم بر روی کاراته بازکردم و تا به امروز که فعالیت دارم این شخصیت بزرگ و ورزشی را فردی لایق و کارآمد و دلسوز دیدم. چرا وزارت ورزش باید با چنین اشتباهات سهوی شک و شبهه هایی برای اهالی کاراته بوجود بیاورد.

داور بین المللی کاراته، محسن آشوری را مرید کاراته ای ها خواند و اظهار کرد: در جامعه کاراته آشوری مرید کاراته کاها شده و اینکه نام ایشان به یکباره از لیست حذف شود باعث تنش در بین طرفداران ایشان شده است. در حالیکه آقای آشوری از هر نوع اتهامی مبرا هستند و با خدمتگزاری صادقانه و دلسوزانه خود این ادعا را بارها ثابت کرده اند.

نیکوهمت درمورد تمامی کاندیدهای تایید صلاحیت شده خاطرنشان کرد: تمامی نامزدهای انتخاباتی که تایید صلاحیت شدند به طور حتم برای جامعه کاراته شناخته شده هستند و اهالی کاراته ا سوابق و حسن نیت مثبت آنها نیز اطلاع دارند. هیچ انسانی خالی از اشتباه نیست لیکن اگر بنا باشد که این اشتباهات گاها سهوی در مواقعی حساس رخ دهد و یا از این اشتباهات علیه شخصی استفاده شود به دور از رسم مردانگی و جوانمردی است.

دبیر هیات کاراته استان مرکزی درباره برگزاری انتخابات گفت: جامعه کاراته بیش از یکسال بدون رئیس در جهان و آسیا خاری کشید زیرا زمانیکه یک سرپرست فدراسیون را اداره می کند نمی تواند در بخش های مختلف فدراسیون های جهانی و آسیایی کرسی بدست آورد. ما تمام این سختی ها را متحمل شدیم تا انتخاباتی بدون حاشیه و سالم برگزار داشته باشیم.

وی با بیان آنکه هیچگاه یک شخص فدراسیون را اداره نمی کند بلکه آن افکار است که فدراسیون را به سمت و سوی موفقیت می کشاند، اظهار کرد: تمامی کاندیدها قابل احترام هستند و اگر آقای آشوری نیز نباشد سایر کاندیدها صلاحیت نشستن بر روی صندلی ریاست فدراسیون کاراته را دارند. از نظر جامعه کاراته افکار شخصی که بر صندلی ریاست تکیه میزند مهم است. من امیدوارم کاندید صالح و اصلح انتخاب گردد. اگر اهالی کاراته از آقای آشوری حمایت می کنند به این علت است که ما انتظار داریم وزارت ورزش به تمام کاندیدها علی الخصوص این چهره شاخص فرصت حضور و مبارزه انتخاباتی را بدهند.

حمید نیکوهمت در زمینه تغییرات به وجود آمده در اعضای مجمع تاکید کرد: مجمع از تعداد خاصی افراد تشکیل شده است. در حدود ۳۳ رئیس هیات داریم، شاید چند استان توسط سرپرست اداره شوند و حق رای نداشته باشند اما تعداد عظیمی حق دادن رای را دارا هستند. نمیتوان گفت با چند تغییر انتخابات به سمت خاصی پیش می رود و یا افراد تعیین شده با زیر پا گذاشتن اخلاقیات و وجدان خود به سمت و سویی کشیده شوند. هر فردی که در مجمع حضور دارد نماینده جامعه کاراته است و هرگز حاضر به لطمه زدن به این رشته تازه به المپیک رسیده نمی شود.

ایشان در مورد تعدد نامزدهای انتخاباتی گفت: بعید می دانم تمامی این نفرات در روز مجمع حضور پیدا کنند. من خود این نظر را دارم که بیشتر این کاندیدها در روزهای منتهی به انتخابات و یا روز انتخابات به نفع کاندیدهای دیگر کنار می کشند.

نیکوهمت در پایان ضمن بیان اینکه امیدوار به برگزاری سالم انتخابات است، تشریح کرد: امیدوارم کاندیدی که به عنوان رئیس فدراسیون کاراته انتخاب می شود بتواند کرسی های از دست رفته آسیایی و جهانی را برای کاراته ایران به دست آورد و کاراته ایران را از اوضاع نابسامانی که در آن قرار گرفته است نجات دهد. همچنین از وزیر محترم ورزش، ریاست محترم جمهور و رهبر جمهوری اسلامی ایران و تمامی مقام های محترم که توانایی رفع این مشکل را دارند تقاضا می کنم در این زمینه ورود کنند و با شفاف سازی های خود زمینه ساز برگزاری یک انتخابات سالم باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا