مهندس اصلی انتخابات کیست؟

 

موضوع از اسفند ماه سال قبل و با شروع نام نویسی نامزدهای فدراسیون کاراته آغاز شد وبا پایان فرصت نام نویسی در آخرین روزهای سال ۹۴، پس از وقفه ای ۴ ماهه و در تیر ماه سال جاری اسامی تائید صلاحیت شدگان فدراسیون کاراته اعلام شد و طی یک هفته مانده به زمان برگزاری مجمع انتخاباتی اعضای رای دهنده مجمع معرفی شدند حال چرا این میزان تاخیر در اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان رخ داد خود جای تأمل دارد و کسی هنوز پاسخ درستی به ما نداده است!!؟

اما جنجال این انتخابات از آنجایی آغاز شد که محمود گودرزی وزیر سابق ورزش در فاصله ۱۲ ساعت مانده به برگزاری مجمع انتخاباتی طی یک نامه، دستور لغو انتخابات را می دهد. پس از آن محمود گودرزی دلیل این تصمیم را تلاش برخی کاندید ها برای تغییر جهت انتخاباتی اعلام کرد. همچنین در روز های بعد از آن هم کلماتی همچون مهندسی انتخابات نیز در صحبت های وزیر سابق شنیده شد.

شعله انتخابات با سکوت نامزدهای انتخاباتی فدراسیون کاراته خیلی زود پایین آمد و تا همین اواخر نیز در زیر خاکستر مشکلات این فدراسیون مسکون ماند اما پس از اعلام تاریخ برپایی مجدد انتخابات فدراسیون کاراته در ۲۸ دی ماه این شعله باز زبانه کشید.

پس از کش و قوس های فراوان و در ساعات ابتدایی صبح امروز اسامی کاندیدهای تایید صلاحیت شده اعلام شد و در عین تعجب همگان نام محسن آشوری دبیر سابق فدراسیون کاراته که به مدت ۲۰ سال در این فدراسیون فعالیت کرد دیده نمی شد و این موضوع با توجه به صحبت های رئیس سابق وزارت ورزش تنها یک معنی داشت، آن هم مهندس انتخابات کسی نیست جز محسن آشوری.

البته وزارت ورزش امروز در دو مرحله ما و اهالی کاراته را غافلگیر کرد. وزارت ورزش در وهله اول با انتشار خبر رد صلاحیت دبیر سابق فدراسیون کاراته از تعجب همه را انگشت به دهن نگه داشت.  و در دومین گام  با انتشار خبر تغییر اسامی نمایندگان شرکت‌کننده در مجمع انتخاباتی نسبت به لیست ارائه شده در مرداد ماه شگفتی را کامل کرد و همه ی کارشناسان، خانواده کاراته و حتی اهالی غیر کاراته ای را متعجب کرد.

تغییراتی که در لیست ارائه شده از سوی وزارت ورزش نسبت به مرداد ماه اتفاق افتاده است را در بخش پایین با هم مرور خواهیم کرد:

امیر مهدی زاده جایگزین سجاد گنج زاده در بخش نماینده ورزشکاران شد. محمدعلی مردانی جایگزین سیروس یزدانی در قسمت نماینده کمیته داوران شد . در بخش نماینده مربیان غلامرضا دباغیان جایگزین سید شهرام هروی شد و در انتها تیم مقاومت بسیج اصفهان جایگزین تیم پاس قوامین شد.

لازم به یادآوری است که غلامرضا دباغیان سالهای متمادی ورزش خود را در سبک کاراته آقای خاص حضور داشت. هرچند آقای خاص برای حضور در انتخابات از ریاست این سبک کناره گیری کرد. نکته ی مهم دیگر نیز که باید به آن اشاره کنیم امیر مهدی زاده است که شاگرد مستقیم غلامرضا دباغیان است.

البته هنوز  معیار وزارت ورزش را برای انتخاب دباغیان متوجه نشده ایم چرا که پس از قهرمانی اخیر و کسب رنکینگ سوم دنیا توسط تیم تحت هدایت سید شهرام هروی، این مربی جوان پرافتخارترین مربی حال حاضر ایران است و دباغیان با توجه به نتایج خود در آسیایی ژاپن هنوز هم تحت فشار رسانه هاست.

شاید دو نکته ی دیگری که کسی به آن توجه نکرده است، حضور محمد علی مردانی و تیم مقاومت بسیج است چرا که اگر کمی به عقب برگردیم متوجه خواهیم شد، مردانی اصالتاً اهل استان اصفهان است و هم استانی آقای خاص. همان طور که مشخصا تیم مقاومت بسیج مدیریتی اصفهانی دارد.

البته نباید فراموش کنیم که پس از تعویق انتخابات توسط وزارت ورزش، چند هیات استانی که توسط سرپرست اداره می شد صاحب رئیس شدند و چند رئیس نیز برکنار شدند که این موضوع خود ابهام برانگیز است.

آیا وزارت ورزش با تعویق انتخابات فدراسیون کاراته از ۱۱ مرداد به ۲۸ دی ماه از یک انتخابات مهندسی شده جلوگیری کرد یا یک انتخابات را به نفع یک کاندید خاص مهندسی کرد!!؟

 

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. M. Faraji:
    استمداد از اقای ریس جمهور:
    لطفا به داد اهالی کاراته برسید انانکه با هزار امید و ارزو بامید تغیر در کنارگذاشتن مردان خدوم و متخصص در تایید صلاحیتها ؛بشما رای داده اند دربرابر انانکه در انتخابات فدراسیونهای ورزشی را مهندسی میکنند و رجال ورزشی را از صحنه حذف مینمایند بایستید و حق مظلوم را بستانید.
    گفتند جهل الرجاله؟ گفت نه
    گفتند قحط الرجاله ؟گفت نه
    گفتند پس چه ؟ گفت ردالرجاله
    جناب اقای ریس جمهور محسن آشوری دبیر زحمتکش کاراته را دریابید.
    ارادتمند هوادار شما از مازندران .فرجی

  2. ایکاش بقول وزیر ورزش میگذاشتید مجمع تصمیم گیری نماید نه اینکه همه را عوض کنید و کاندید محبوبتر را حذف کنید که کاندید مورد نظر خویش را رای گیری نمایید در غیاب شیر یا همان سلطان جنگل خیلی ها ادعای سلطانی دارند در کاراته اموختیم که در وسط تاتامی حرف بزنیم نه اینکه دعا کنیم حریفمان نیاید و پیروز شویم واقعا متاسفم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا