دریافت های نقدی و پرداخت های نسیه

photo_2016-12-28_18-31-50

یک دوره کلاس آموزش قوانین جدید داوری سه شنبه ۷ دی ماه با حضور ۱۱۰ داور مرد و زن از سراسر کشور در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد.

به گزارش کاراته نیوز این دوره از کلاس ها که با تدریس خانم فریبا مدنی عضو شورای داوران فدراسیون جهانی برگزار شد حرکتی رو به جلو از سوی فدراسیون کاراته و رئیس کمیته داوران این فدراسیون بود که جای بسی خوشحالی است. اما در همین بین مسائلی به ظاهر ساده اما پرحاشیه نیز برای فدراسیون نشین های زحمت کش به همراه داشت.

عملکرد مدیریتی فدراسیون کاراته به سرپرستی سید حسن طباطبایی که تحت شعاع نتایج رقابت های رده های پایه به باد انتقاد گرفته شده بود با صحبت های برخی از کارشناسان و قهرمانان سابق کاراته مبنی بر بدهی چند میلیاردی فدراسیون کاراته در زمان ایشان وارد فاز جدیدی شده است. هر چند سرپرست فدراسیون کاراته و اطرافیانش هم تلاشی برای کم کردن این حواشی نمی کنند و گاها با اشتباهات کوچک خود بهانه ای برای انتقاد های بیشتر به منتقدین خود می دهند.

از جمله اشتباهات کوچک اما پرسرو صدا که می توان از آن سخن گفت مواردی مربوط به موضوعات پشت پرده برگزاری کلاس های آموزش داوری است.

اگر تا به اینجای مطلب نتوانستید بین متن های نوشته شده در پارگراف های بالا ارتباطی پیدا کنید، پس پیشنهاد میکنیم از این قسمت متن را با دقت بیشتری بخوانید.

در متن بالا به بدهی چند میلیاردی فدراسیون کاراته در دوره مدیریتی سید حسن طباطبایی اشاره شد که بخش وسیعی از این مبالغ را دستمزدها و حقوق داوران تحت پوشش فدراسیون کاراته تشکیل می دهد. حقوق داورانی که در طول یکسال گذشته در رقابت های انتخابی تیم ملی، لیگ های مختلف کاراته و همچنین سایر مسابقاتی که تحت نظارت این فدراسیون برگزار شد حضور داشته و به قضاوت پرداختند.

تا بدین قسمت هم موضوع مهمی پیش نیامده چرا که فدراسیون کاراته در هر دوره ای می تواند این حق و حقوق ها را پرداخت کند حال دوره مدیریتی طباطبایی باشد یا مدیر آینده این فدراسیون بدهکار.

اما صحبت ما از آنجا مهم می شود که با خبر شدیم بیش از ۸۰ درصد  داورانی که در کلاس آموزشی خانم مدنی که در روز سه شنبه در سالن کبگانیان تهران حاضر شدند، همان داورانی بودند که حقوق های معوقه خود را دریافت نکرده بودند. داورانی که اکثریت آنها با پرداخت هزینه های رفت و برگشت از استان های دور و نزدیک مانند گیلان، مازندران، قزوین، مرکزی، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خود را به تهران رساندند تا از فرصت پیش آمده بیشترین استفاده را ببرند. البته رئیس کومیته داوران نیز بدون توجه به این موارد و در کمال خونسردی دفترچه های داورانی که در این کلاس حاضر شده بودند را به امانت نگه داشت ( به هیچ عنوان منظور نویسنده موضوع گرو گرفتن نبوده است چرا که فکر همچین کاری هم زشت و ناپسند است و از فدراسیون نشین ها انجام چنین عملی بعید به نظر می رسد) و تا زمان دریافت پول کامل ورودی این کلاس آموزشی، دفترچه ها را به داوران بازنمی گرداند.

هر چند برخی از داوران که تعداد آنها به تعداد انگشتان دست هم نمی رسید با کمی مجادله و پافشاری و ترساندن رئیس کومیته داوران از رسانه ای کردن این موضوع در نهایت توانستند دفترچه خود را دریافت کنند و پول ورودی این کلاس را به حساب مطالبات خود از فدراسیون کاراته بزنند.

البته لازم به ذکر است که این مجادله ها بیش از یک ساعت  به طول انجامید و در نهایت پیغامی به رئیس کومیته داوران رسید با این مضمون که « دفترچه ها را تحویل دهید که اگر موضوع رسانه ای شود، دردسرساز است» که همین پیغام از سوی شخص خاص کافی بود تا دفترچه این چند داور جنجال برانگیز به آنها داده شود.

بهر حال پیشنهاد نویسنده این متن به آقای طباطبایی و اطرافیان دلسوز ایشان این است که در این اواخر ساعات مدیریتی خود با گرفتن تصمیمات درست و بهتر کمی نام نیک برای آینده خود پس انداز کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا