تعویض عنوان قهرمانی با دومی آسیا ره آورد اندونزی

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

پرونده پانزدهمین دوره رقابت های کاراته قهرمانی آسیا در رده های پایه با قهرمانی ژاپن و نایب قهرمانی ایران در اندونزی بسته شد.

کاراته ایران در هر دو بخش دختران و پسران با  کسب مجموع ۲۵ مدال شامل ۶ مدال طلا ، ۴ مدال نقره و ۱۵ مدال برنز ، نتوانست از عنوان قهرمانی خود در دوره گذشته دفاع کند و عنوان قهرمانی را با نایب قهرمانی عوض کرد.

پرونده این دوره از مسابقات با قهرمانی ژاپن بسته شد و ایران با کسب تنها ۶ طلا ، ۴ نقره و ۱۵ برنز به راحتی عنوان قهرمانی را از دست داد.

کاراته کشورمان در حالی در این دوره از مسابقات حضور یافت که دوره قبل به میزبانی مالزی با کسب ۱۳ طلا، ۵ نقره و ۶ برنز قهرمان بلامنازع آسیا شده بود و ژاپن با ۹ طلا، ۹ نقره و ۵ برنز در جایگاه دوم ایستاده بود.

 سرپرستی این دوره از مسابقات بر عهده مریم مشیری مدیر فنی تیم های ملی بود و پس از مسابقات جهانی، اینبار در رده های پایه حضور کنار ملی پوشان دختر حضور داشت.

در این دوره از رقابت ها با وجود تغییر اوزان رده امید به دو رده بالاتر و داشتن شانس بیشتری نسبت به دوره قبل،شاهد نتایج بهتری نسبت به دوره گذشته نبودیم.

 در بخش پسران ،تیم کاراته کشورمان همانند دختران، با وجود تغییر اوزان رده امید با سه شانس بیشتر روبرو شدند که با کسب ۴ طلا و ۹ برنز نتیجه قابل قبولی نسبت به دوره پیش که ۷ طلا، ۱ نقره و ۳ برنز کسب کرده بودند را نتوانستند بدست آورند.

نگاهی اجمالی به نتایج کسب شده :

وزن ۵۵- کیلوگرم زیر ۲۱ سال پسران:

علی مسکینی با شکست عراق و چین در مقابل عربستان متوقف شد و به جدول بازنده ها رفت و در رپه شارژ مقابل تایلند نتیجه به سود وی شد و به برنز رسید.

در این وزن عربستان به مدال طلا رسید، ژاپن نقره گرفت و کاراته کایی از اندونزی هم مدال برنز را کسب کرد.

وزن ۶۰- کیلوگرم زیر ۲۱ سال پسران : 

امیر رضا میرزایی با شکست ماکائو و تاجیکستان در دیدار با عربستان نتیجه را واگذار کرد و در جدول رپه شارژ مقابل ژاپن متوقف شد و از مدال بازماند.

ازبکستان، عربستان، قزاقستان و ژاپن به ترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.

وزن ۶۷- کیلوگرم زیر ۲۱ سال پسران : 

رضا عنایتی با شکست هنگ کنگ، هند و چین تایپه به فینال رفت و در فینال مقابل اردن به برتری رسید و طلایی شد، ژاپن و چین تایپه در این وزن مدال برنز را کسب کردند.

 

وزن ۵۰-  کیلوگرم زیر ۲۱ سال دختران : 

فائزه چیذری در گام نخست مقابل امارات نتیجه را واگذار کرد و با شکست این اماراتی از دور مسابقات کنار رفت،ژاپن در این وزن به مدال طلا رسید مالزی مدال نقره را به نام خود کرد، امارات و ویتنام نیز برنز گرفتند.

وزن ۵۵- کیلوگرم زیر ۲۱ سال دختران : 

زهره برزگر با شکست اردن و ژاپن به فینال رفت و با شکست چین تایپه به مدال طلا رسید ، تایلند و چین هم به مدال برنز رسیدند.

وزن ۶۱- کیلوگرم زیر ۲۱ سال دختران : 

ملیکا احدی با پیروزی مقابل ازبکستان، برابر نایب قهرمان جهان از ژاپن نتیجه را واگذار کرد و با برد قزاقستان در رپه شارژ برنزی شد ویتنام در فینال با غلبه بر ژاپن به مدال طلا رسید و اردن هم برنز این وزن را به نام خود کرد.

وزن ۶۸- کیلوگرم زیر ۲۱ سال دختران : 

بهنوش نجفی با پیروزی مقابل سریلانکا برابر ویتنام نتیجه را واگذار کرد و با شکست تایلند در رپه شارژ برنزی شد،ژاپن در این وزن به مدال طلا رسید، ویتنام نقره گرفت و اندونزی هم برنزی این وزن شد.

وزن ۶۸+ کیلوگرم زیر ۲۱ سال دختران : 

زهرا برزگر با شکست قزاقستان و هند به فینال رفت اما در فینال متوقف شد و نتیجه را در هانتی به ژاپن واگذار کرد و صاحب مدال نقره شد. قزاقستان و اندونزی در این وزن به مدال برنز رسیدند.

انتهای پیام / 

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا