صافی: سهل‌انگاری فدراسیون کاراته باعث عدم اعزام کاتاروی معلول ایران شد/ یک طلا به‌راحتی از دست رفت

سرمربی تیم کاراته ناشنوایان گفت: سهل‌انگاری فدراسیون کاراته باعث عدم اعزام کاتاروی معلول ایران به مسابقات جهانی شد.

به گزارش کاراته نیوز،مجید صافی در گفت‌وگو با فارس با انتقاد از عملکرد مسئولان فدراسیون کاراته ایران گفت: متأسفانه با سهل‌انگاری صورت‌گرفته کاتاروی معلول کشورمان که شانس زیادی هم برای کسب مدال طلا در مسابقات جهانی داشت، از حضور در این رقابت‌ها بازماند.

وی ادامه داد: حافظ حافظی‌کیا که سال گذشته در مسابقات جایزه بزرگ امارات مقتدرانه قهرمان شده بود تنها ایرانی از تیم اعزامی کاراته کشورمان در بخش سالم‌ها و معلولان بود که موفق به کسب مدال طلا شد. با توجه به استعداد بالای این ورزشکار و همچنین شناختی که از رقیبانش داریم در صورت اعزام به مسابقات جهانی او به‌راحتی می‌توانست این مدال طلا را در مسابقات جهانی هم تکرار کند.

سرمربی تیم کاراته ناشنوایان تصریح کرد: ۳ ماه قبل به فدراسیون کاراته نامه زدیم که برای اخذ ویزای اتریش و حضور در مسابقات جهانی اقدام کنند، اما به‌خاطر سهل‌انگاری این اتفاق نیفتاد و یک مدال طلا به‌راحتی از دست رفت. در مسابقات امارات هم با توجه به شناختی که از حافظی‌کیا داشتم، با هزینه شخصی اعزام شدیم و طلا گرفتیم.

صافی افزود: معلولان و ناشنوایان نیازمند انگیزه هستند و با ورود به ورزش به دنبال جذب این انگیزه و حمایت هستند. با توجه به اینکه حضور کاراته در بازی‌های پاراآسیایی و پارالمپیک قطعی شده است، سرمایه‌گذاری در این رشته با توجه به استعدادی که ورزشکاران ایرانی دارند و مدال‌آوری که در این رشته خواهند داشت به نفع ورزش معلولان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم در رقابت‌های پیش رو جزو مدال‌آوران باشیم باید از همین حالا کار را آغاز کنیم، گفت: پیشنهاد تشکیل انجمن کاراته را ارائه کرده‌ایم و امیدوارم با حمایت‌ فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک این انجمن هرچه زودتر تشکیل شود تا بتوانیم با جذب استعدادها هرچه سریع‌تر کار را شروع کنیم. با تشکیل انجمن می‌توانیم کارهای اداری را خودمان پیگیری کنیم تا از این پس دچار مشکل نشویم. این رشته، رشته‌ای است که می‌تواند برای ایران مدال‌آور باشد و از همین حالا باید استارت کار را بزنیم.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا