حسین روحانی: تک‌تک نفرات ما شانس کسب مدال دارند

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

حسین روحانی در گفتگو با «نسیم آنلاین»، در خصوص شرایط تیم ملی کاراته اظهار داشت: خدا را شکر در آخرین روزهای تمرین قبل از مسابقات تمامی بچه‌ها از لحاظ روحی ، روانی و فنی در بهترین شرایط هستند. من اعتقاد دارم در این مقطع شرایط روحی و روانی از اهمیت بیشتری نسبت به سایر شرایط برخوردار است و از این بابت تمامی ملی‌پوشان در وضعیت خوبی قرار دارند.

مربی تیم ملی کاراته در خصوص تحمل فشار روانی تکرار عنوان قهرمانی کمیته تیمی روی ملی‌پوشان کاراته، عنوان کرد: بچه‌های ما باتجربه هستند و این موضوع مشکل خاصی برای آنها ایجاد نخواهند کرد. این بچه‌ها به حدی از پختگی دست یافتند که بتوانند از عنوان قهرمانی تیمی دوره گذشته‌شان با شایستگی دفاع کنند.

روحانی در خصوص مقایسه شرایط ملی‌پوشان کاراته دراین دوره با دوره گذشته مسابقات جهانی در آلمان گفت: بزرگترین مشکل ما در دوره گذشته این مسابقات این بود که یک روز قبل از آغاز مسابقات به آلمان رسیدیم. اگر ما در دوره گذشته چند روز زودتر اعزام شده بودیم نتایج بهتری را رقم می‌زدیم. در این دوره نیز ما ترکیبی از چند بازیکن تیم امید و نفرات باتجربه هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خود من نیز در چهار دوره مسابقات جهانی حضور داشتم اعتقاد دارم هرچقدر تجربه حضور در مسابقات جهانی  را ورزشکار بیشتر داشته باشد با آرامش بیشتری کار خواهد کرد . امیدوارم بچه‌های باتجربه ما در اتریش از موقعیت‌ها خوب استفاده و از اعتبار کاراته ایران دفاع کنند و استارت کار را برای المپیک ۲۰۲۰ بزنند.

مربی تیم ملی کاراته در خصوص پیش‌بینی کسب مدال از ۵ ملی‌پوش ایران گفت: من زمانی که ورزشکار نیز بودم هیچ وقت کسب مدال را پیش‌بینی نمی‌کردم و سعی می‌کردم به گونه‌ای کار کنم که بار روانی روی دوش خودم ایجاد نکنم. در خصوص این بچه‌های نیز نمی‌خواهم این کار را بکنم اما اعتقاد دارم تک‌تک نفرات ما شانس کسب مدال را دارند و امیدوارم همه آنها دست پر به کشورمان بازگردند.

روحانی در پاسخ به این سوال که کمبود مسابقات تدارکاتی برای تیم ملی ایجاد مشکل نخواهد کرد، اظهار داشت: بحث مسابقات تدارکاتی خیلی مهم است . در تمامی رشته‌ها ما هرچقدر هم تمرین انجام بدهیم اما شرایط مسابقات تدارکاتی با تمرین متفاوت است .نمود تمامی برنامه‌ها و پیشرفت‌ها در مسابقات تدارکاتی به نمایش گذاشته می‌شود و بحث مسابقه تدارکاتی با هرنتیجه‌ای باعث دیده شدن ایرادات و نقاط ضعف و قوت می‌شود اما به هر دلیلی شرایط با توجه به تلاش فدراسیون کاراته به نحوی جلو رفت که ما نتوانستیم به مسابقات تدارکاتی اعزام شویم.

وی ادامه داد: ما به هر دلیلی امروز به این جا رسیدیم و دیگر صحبت از اعزام نشدن به تورنمنت‌های مختلف جز برهم زدن تمرکز بازیکنان و کادرفنی و برهم ریختن شرایط روحی و روانی انها فایده‌ای ندارد. کادرفنی و بازیکنان ما همه باتجربه هستند و مسابقات مختلف را دیده‌ایم و تلاش می‌کنیم از تجربیات گذشته خود در راستای دفاع از حیثیت کاراته ایران دفاع کنیم.

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا