کتیرایی: دوستان ذینفع باید در صورت موفقیت و ناکامی در مسابقات جهانی کاراته پاسخگو باشند

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

علیرضا کتیرایی در گفتگو با «نسیم آنلاین»، در خصوص لغو سفرهای تدارکاتی تیم ملی کاراته اظهار داشت: به نظر من خیلی رک و شفاف باید در خصوص دلایل لغو سفرهای تیم ملی کاراته صحبت کرد و مسئولان فدراسیون و کادرفنی هم بهتر از هر کسی می‌توانند در این خصوص صحبت کنند و بگویند کدامیک از آنها مقصر هستند و مشکلات چه بوده است. در لغو سفر تیم ملی به مسابقات دانشجویان جهان در پرتقال که جنگ میان دانشگاه آزاد و وزارت علوم در میان بوده است و اما با یک مدیرت از سوی فدراسیون کاراته امکان حل این مشکلات وجود داشت تا مانند سالیان گذشته در این مسابقات شرکت می‌کردیم .

وی ادامه داد: ناسازگاری دانشگاه آزاد و وزارت علوم در سالیان گذشته نیز وجود داشت اما همیشه ما به این مسابقات اعزام می‌شدیم و اینکه بخواهیم توپ را به زمین دانشگاه آزاد یا وزارت علوم بیاندازیم صحیح نیست. همه این کارها هم اگر انجام می‌شد به خاطر منافع تیم ملی بود و اگر واقعا دلسوز کاراته هستیم و به دنبال نتیجه‌گیری آن هستیم باید کوتاه می‌آمدیم و مشکلات آنها را حل می‌کردیم.

وی افزود: در خصوص دلایل لغو سفر به ترکیه و مطرح شدن مسائلی مانند ناامنی که بیشتر توجیهشان شبیه جوک بود. در همان مسابقات چند نفر از بچه‌های ما به اسم ایران شرکت کردند که حتی یکی از بانوان ما مدال نقره گرفت. اگر ترکیه ناامن بود باید برای همه ناامن بود و حضور این نفرات نیز قطعا بدون اطلاع مسئولان فدراسیون نبوده است. در کنار ناامنی مسئولان کادرفنی و فدراسیون از این صحبت کردند که ما نخواستیم با حضور در ترکیه وقت سفارت آلمان را از دست بدهیم که در نهایت نیز نتوانستند ویزای آلمان را هم دریافت کنند و مشخص شد این دلیل آنها نیز فرار رو به جلو بوده است.

مربی سابق تیم ملی کاراته در خصوص حضور تیم ملی کاراته در تنها مسابقه تدارکاتی و بین‌الملی خود در سوئیس گفت: مسابقه سوئیس که از نظر سطح فنی مسابقه‌ای نبوده است و ما با شرکت در این مسابقات اعتبار کاراته ایران را پایین آوردیم. من در صحبتی که با یکی از مربیان تیم ملی داشتم او اعلام کرد سطح مسابقات ترکیه مانند مسابقات ارومیه خواهد بود اما من معتقدم قطعا سطح مسابقات ترکیه از سوئیس بالاتر بود.

وی ادامه داد: اینکه ما صرفا بخواهیم با حضور در مسابقات سوئیس از تیم ملی مایع بگذاریم و  اعتباری را به برخی افراد که آنطرف هستند، بدهیم و هیچ بار فنی هم برای تیم ملی نداشته باشیم اصلا درست نیست . برای تیم ملی کسرشان است که بگویم حضور در سوئیس هیچ هزینه‌ای برای ما نداشته است.

کتیرایی در خصوص اینکه شنیده می‌شود مشکلات مالی هم در عدم اعزام تیم ملی دخیل بوده است، گفت: طباطبایی در دیداری که از مسابقات سبکی در قم داشت و ما میزبان آن بودیم به من اعلام کرد فدراسیون ما در برگزاری اردوها، حقوق ورزشکاران و مربیان و اعزام‌ها هیچ مشکل مالی ندارد. حتی ایشان گفتند ما کار را به گروه فنی سپردیم و واقعا اگر حضور در هر مسابقه‌ای تدارکاتی احتیاج باشد و کادرفنی اعلام کند، فدراسیون تمام و کمال با تمام منابع در اختیار آنها است.

مربی سابق تیم ملی کاراته در مورد اینکه عدم پشت سر نگذاشتن دیدارهای تدارکاتی مناسب به عملکرد تیم ملی در مسابقات جهانی لطمه‌ای وارد نخواهد کرد، گفت: قطعا این مشکلات به ما لطمه وارد می‌کند و حضور در مسابقات تدارکاتی به ما کمک می‌کرد نقاط ضعف و قوت خود را بشناسیم و حریفانمان را آنالیز کنیم. ما نمی‌توانیم انکار کنیم تدارکات خوب در عملکرد ما بی‌تاثیر نیست اما فکر نمی‌کنم کادرفنی با توجه به صحبت‌های طباطبایی عدم حضور در مسابقات تدارکاتی را در صورت عدم نتیجه‌گیری بهانه کند.

وی ادامه داد: ما در گذشته و زمان خودمان هر دو سال یکبار مسابقات جهانی را تجربه و حریفان خود را می‌دیدیم اما الان نمی‌توانیم بگویم شرایط بایدمانند گذشته باشد. اگر ما می‌توانیم از فرصت‌ها استفاده کنیم باید اینکار را انجام بدهیم و از شرایط مسابقات تدارکاتی استفاده و از شکست در آنها نترسیم. اینکه ما بخواهیم محتاط عمل کنیم و بعد در مصاحبه‌های خود اعلام کنیم به مسابقات تدارکاتی نرفتیم و از الان این پیغام را برسانیم در صورت عدم نتیجه‌گیری عدم حضور در مسابقات تدارکاتی تاثیرگذار بوده است اصلا قابل قبول نیست.

کتیرایی در پاسخ به این سوال که این بی‌برنامگی‌ها چقدر در بلاتکلیفی فدراسیون و مشخص نبودن وضعیت رئیس این فدراسیون بستگی دارد، گفت: خدا را شکر که من در این فدراسیون ذینفع نیستم اما اعتقاد ندارم فدراسیون کاراته بلاتکلیف است. من به ذات این قضیه که فدراسیون باید هر چه زودتر مسئول مستقیم خود را بشناسد موافق هستم اما بحثی که مطرح است این است که همه کسانی که در فدراسیون کاراته ذینفع هستند اعتقاد دارند وضعیتشان بسیار عالی است.

وی خاطر نشان کرد: این دوستان معتقد هستند از وقتی طباطبایی به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شده همه شرایط برای آنها عالی است و خدا را شکر که آنها از همه شرایطشان راضی هستند. فقط این دوستان باید در صورت موفقیت و ناکامی هم  پاسخگو باشند. این نفرات نباید بعد از پایان مسابقات صحبت‌های خود را تغییر بدهند که رئیس فدراسیون باید زودتر انتخاب می‌شد چرا که این نفرات ذینفع خودشان بارها اعلام کردند شرایط خوبی دارند و ما هم با شنیدن این حرف‌ها خوشحال هستیم که وضعیت کاراته خیلی خوب است و امیدوارم تیم‌های ما در مسابقات جهانی بزرگسالان و مسابقات آسیایی جوانان و نوجوانان نتیجه بگیرند.

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا