بهنام‌فر: در لغو سفرهای تدارکاتی تیم ملی کاراته، مسئولان فدراسیون کم‌کاری کردند

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

مهران بهنام‌فر در گفتگو با «نسیم آنلاین»، در خصوص لغو سفرهای تدارکاتی تیم ملی کاراته در آستانه مسابقات جهانی اظهار داشت: اینطور که من شنیدم سفر آخر تیم ملی برای حضور در مسابقات کاراته وان ژاپن با نظر کادرفنی تیم ملی لغو شده است. من خودم هم قبلا دیدم که مسابقات کاراته وان جنوب شرق آسیا با توجه به بعد مسافت با استقبال کشورهای مدعی روبرو نمی‌شود و از سطح بالایی برخوردار نیست و کادرفنی تیم ملی به همین دلیل با این سفر مخالفت کرده است.من هم معتقدم عدم حضور در مسابقات کاراته وان ژاپن با توجه به عدم حضور کشورهای صاحب نام و بعد مسافت باعث نخواهد شد ما چیزی را از دست بدهیم.

وی ادامه داد: ما بهترین مسابقات کاراته وانی که می‌توانستیم شرکت کنیم و از معیار فنی تیم ملی مطلع شویم، مسابقات کاراته وان آلمان بودکه متاسفانه به دلیل عدم دریافت روادید این سفر لغو شد. من فکر می‌کنم مسئولان فدراسیون کاراته برای گرفتن ویزای آلمان جهت حضور در مسابقات کاراته وان این کشور تعلل داشتند و در کنار آن عدم حضور در مسابقات کاراته وان ترکیه به بهانه عدم امنیت در این کشور نیز تصمیم اشتباهی بود.

مربی سابق تیم ملی کاراته عنوان کرد: با توجه به مسافت کوتاه ترکیه، عدم نیاز به ویزا و اینکه همیشه مسابقات کاراته وان این کشور در سطح بالا برگزار و حضور ما نیز هزینه آنچنانی روی دست فدراسیون نمی‌گذاشت، قطعا باید در این مسابقات شرکت و این فرصت را به راحتی از دست نمی‌دادیم. اینکه مسئولان فدراسیون کاراته اعلام می‌کنند برای دریافت روادید آلمان از هفته قبل اقدام کردیم اما در نهایت نمی‌توانند روادید دریافت کنند، برای من خیلی جالب است.

بهنام‌فر خاطرنشان کرد: ما شاهد هستیم تیم‌های دیگری از ایران به راحتی روادید آلمان را دریافت می‌کنند و حتی تیم دختران فوتبالی برای حضور در مسابقات تدارکاتی، دو هفته قبل به آلمان اعزام می‌شوند. وقتی یک تیم بانوان با هزینه شخصی و بدون پشتوانه موفق به دریافت روادید آلمان می‌شود نباید دریافت روادید برای مسئولان فدراسیون کاراته کار سختی باشد. اینکه ما نمی‌توانیم رواید آلمان را دریافت کنیم و سفرهای تدارکاتی ما لغو می‌شود به ضعف فدراسیون کاراته و کم‌کاری آنها برمی‌گردد.

وی عنوان کرد: البته من اعتقاد دارم لغو این سفرها نباید در روحیه ملی‌پوشان ما اثر منفی بگذارد. ما در گذشته هر دو سال یک بار رقبای خود را در مسابقات می‌دیدیم و اصلا دیدار تدارکاتی برای ما وجود نداشت. در گذشته فدراسیون‌ها اصلا شرایط مالی خوبی نداشتند و در کنار آن مسابقات لیگ‌های جهانی هم به مانند امروز وجود نداشت و به همین دلایل ما رقبای خود را هر دو سال یک‌بار در مسابقات جهانی می‌دیدیم و شناختی از آنها نداشتیم.

مربی سابق تیم ملی در پاسخ به این سوال که لغو سفرهای تدارکاتی تیم ملی در نتایج ما در مسابقات جهانی تاثیر منفی نخواهد گذاشت، گفت: من شخصا به موفقیت این تیم در مسابقات جهانی خیلی امیدوار هستم. ملی‌پوشان ما در عین جوانی از تجربه کافی هم برخوردار هستند. بچه‌های ما همگی صاحب عنوان هستند و حضور در دو دوره مسابقات جهانی را تجربه کردند. وقتی ما خودمان برای حضور در رویدادهای تدارکاتی کم کاری کردیم نباید خدای نکرده در صورت ناکامی بهانه‌ای داشته باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: گرفتن ویزا برای فدراسیون کاراته کار شاقی نبود و شاید نمی‌خواستند این تیم اعزام شود. البته من اعتقاد دارم کار به آنجا نخواهد کشید و این تیم با توجه به پتانسیلی که دارد موفق خواهد بود.  

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا