۳ بانوی اصفهانی، نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی کاراته

مربی تیم ملی کاتای نوجوانان و جوانان بانوان گفت: تیم کاتای جوانان کشور برای حضور در مسابقات آسیایی اندونزی از سه بانوی اصفهانی تشکیل‌ شده که نماینده ایران در این رقابت‌ها خواهند بود.

به گزارش “کاراته نیوز” فرناز رواخواه امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: مسابقات آسیایی کاراته در دو بخش کاتا و کومیته و در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید آذرماه سال جاری به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در دو بخش بانوان و آقایان انجام می‌گیرد، افزود: کاتای تیمی جوانان(۱۴ تا ۱۷ سال) متشکل از سه بانوی اصفهانی یگانه شهپری، محدثه رضایی و عرفانه مساح است که به مربیگری بنده در این مسابقات شرکت می‌کنند.

این مربی تصریح کرد: نخستین مسابقات انتخابی تیم ملی کاتای تیمی اول مرداد ماه امسال در تهران برگزار شد که از بین ۳۱ تیم شرکت ‌کننده ما به مقام سوم دست‌ یافتیم، سپس با پشت سر گذاشتن مرحله دوم رقابت‌ها به مرحله سوم صعود کردیم.

رواخواه ادامه داد: در مرحله سوم که مرحله آخر محسوب می‌شد از بین ۶ تیم برتر کشور توانستیم عنوان قهرمانی و مقام نخست را کسب کنیم، بدین ترتیب حضورمان در مسابقات آسیایی اندونزی قطعی شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر منتظر اعلام رسمی فدراسیون هستیم که از این به بعد اردوهای تمرینی خواهیم داشت یا خیر.

این مربی یادآور شد: از سال ۸۹ که در مربیگری مشغول به کار شدم، اولین کلاس آموزشی را برگزار کردم که کاراته ‌کاهای خردسال در آن شرکت داشتند؛ بعد از ۵ سال، سال گذشته یگانه شهپری را داشتیم که به تیم ملی راه یافت و امسال هم دو نفر دیگر به همراه یگانه در تیم ملی حضور پیدا کردند، در واقع سرمایه‌گذاری که از همان ابتدا در رده‌های سنی پایه انجام دادیم نتیجه‌اش را هم ‌اکنون بعد از ۵ یا ۶ سال می‌بینیم.

رواخواه اضافه کرد: بنابراین تقویت سنین پایه با سرمایه‌گذاری در این رده و همچنین بالا بردن سطح اطلاعات ورزشی مربیان چه از نظر عملی و چه فیزیکی می‌تواند تعداد بیشتری ملی‌پوش را حتی در بخش کومیته به تیم ملی معرفی کند تا در آینده شاهد حضور ملی‌پوشان کاراته‌کار زیادی از استان اصفهان باشیم.

مربی تیم ملی کاتای نوجوانان و جوانان بانوان خاطرنشان کرد: با تلاشی که بازیکنان داشتند، سرمایه‌‌گذاری که یکی، دو سال گذشته انجام‌ گرفته و نیز قرعه جدول و شانس کاراته‌کاران که با چه حریفانی به روی تاتامی بروند، مطمئن هستم دست‌ خالی برنمی‌گردیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا