راهیابی کاتاروهای قم به اردوی اصلی تیم ملی ایران

مربی تیم کاراته باشگاه شهید زین‌الدین قم از موفقیت کاتاروهای قم در پیکارهای انتخابی و راهیابی آنها به اردوی اصلی تیم ملی کاتا ایران خبر داد.
به گزارش “کاراته نیوز” علی سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: خوشبختانه باز هم شاهد درخشش کاتاروهای مستعد و توانمند قم در انتخابی تیم ملی بودیم و امید زیادی به حضور آنها در کاروان اعزامی کاراته کشورمان به رقابت‌های ۲۰۱۶ قهرمانی آسیا وجود دارد.

وی که در دوره قبلی رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا یکی از مربیان تیم ملی کشورمان در بخش کاتا بود، اضافه کرد: در سال ۲۰۱۴ برای نخستین‌بار با درخشش کاتاروی مستعد و آینده‌داری همچون علیرضا خدری، کاراته قم توانست در بخش کاتای پیکارهای قهرمانی آسیا سهمیه بگیرد.

مربی تیم کاراته باشگاه شهید زین‌الدین قم افزود: بیش از دو دهه بود که کاراته قم را در میادین برون‌مرزی شامل پیکارهای بین‌المللی، آسیایی و جهانی با درخشش ورزشکاران بخش کومیته می‌شناختند اما از دوره قبلی مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۴ این طلسم شکسته شد و کاتای قم نیز برای مسابقات آسیایی سهمیه گرفت.

سلطانی که از چهره‌های موفق و مدال‌آور کاتا برای استان قم از میادین مختلف داخلی و بین‌المللی محسوب می‌شود، اضافه کرد: در دوره قبل رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که دو سال پیش در کشور مالزی به انجام رسید، علیرضا خدری نماینده کاراته قم کمی بدشانسی آورد و الا باید در جدال با حریفان خود حتماً روی سکو می‌رفت.

وی تأکید کرد: هنوز دیر نشده و این کاراته‌کا اکنون تجارب بسیار بیشتر و بهتری نسبت به دوره قبل حضور خود در مسابقات آسیایی دارد و یقیناً از وی و همچنین دیگر کاتاروهای مستعد و توانمند قم هم در سطح کشور و هم در عرصه بین‌المللی بیشتر خواهیم شنید.

سلطانی در ادامه با اشاره به عملکرد موفق کاتاروهای قم در انتخابی اخیر تیم ملی، خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده از سوی فدراسیون کاراته، مرحله دوم مسابقات انتخابی تیم ملی کاتا در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و امید بخش پسران به انجام رسید.

وی خاطرنشان کرد: این انتخابی در دو بخش تیمی و انفرادی برگزار شد و کاتاروها به صورت امتیازی به مصاف یکدیگر رفتند و هر کاتارو به اجرای پنج کاتا پرداخت و خوشبختانه دو نماینده شایسته کاتای قم در این دوره از رقابت‌ها عملکرد خوب و مثبتی داشتند.

مربی سابق تیم ملی و مربی تیم کاراته باشگاه شهید زین‌الدین قم اضافه کرد: سید مجید وکیلی و علیرضا خدری دو نماینده کاتا استان قم در بخش انفرادی پیکارهای رده‌های سنی نوجوانان و جوانان بودند که جزو دو نفر برتر این انتخابی قرار گرفته و به اردوی تیم ملی کاتا راه یافتند.

وی عنوان کرد: در رده سنی نوجوانان سید مجید وکیلی در جدال با حریفان خود بعد از اجرای پنج کاتا با امتیاز ۵/۱۰۷ رتبه دوم را کسب کرد اما با نظر کادر فنی به دلیل اینکه امتیاز نفرات دوم، سوم و چهارم اختلاف اندکی داشت، کاتای ششم اجرا شد و وکیلی در این مرحله نیز بالاترین امتیاز را کسب کرد و به اردوی تیم ملی نوجوانان رسید.

سلطانی بیان کرد: در رده سنی جوانان نیز علیرضا خدری پس از اجرای پنج کاتا با اختلافی اندک پس از امیریزدان تدیّن، در جایگاه دوم ایستاد اما این کاتاروی آماده و با انگیزه نیز پس از اجرای کاتاهای خود با کسب امتیاز لازم به اردوی تیم ملی کاتای نوجوانان راه پیدا کرد.

وی در پایان اظهار کرد: در بخش انفرادی رقابت کاتاروها، پس از اجرای پنج کاتا، نفرات اول و دوم وارد اردو اصلی تیم ملی کاتا شدند و به همراه نفر اول و دوم مسابقات قهرمانی کشور مجموعا چهار نفر در اردو باقی ماندند تا از بین آنها نفرات اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا شناخته شوند.

مربی تیم ملی و باشگاه کاراته شهید زین‌الدین قم در پایان اظهار کرد: اردوی تیم ملی کاتا روزهای هشتم تا دهم شهریور ماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود و به عنوان مربی تیم ملی در کنار این قهرمانان خواهم بود تا بار دیگر سهمیه رقابت‌های آسیایی را قطعی کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا