حال این روز های کاراته …!!!

متاسفانه در طول چند سال اخیر کاراته ایران همواره اسیر حاشیه و مشکلات بوده است و هیچ یک از رؤسای قبلی که بر رأس این فدراسیون قرار گرفته اند نتوانستند مشکلات آن را به طور کامل حل و فصل کنند.

پایگاه خبری کاراته نیوز نیز در تلاش است تا با یادآوری مختصر بخشی از مشکلات اخیر فدراسیون و گروه های ذیربط به مسئولان فعلی این فدراسیون، کمکی در راستای حل مشکلات موجود در کاراته بنماید.

از جمله مشکلاتی که فدراسیون ما در طول سالیان سال از آن رنج می برد مشکل مالی است که سال هاست گریبانگیر این فدراسیون شده و باقی مشکلات نیز از آن تبعیت می کند. مشکلاتی از جمله پرداخت های معوقه حقوق کاراته کاهای تیم ملی بزرگسالان تا قبل از مسابقات آسیایی ژاپن و یا پرداخت نشدن دو ماه از حقوق مربیان تیم های ملی پایه اعزامی به مسابقات جهانی اندونزی که از دوره ریاست قبلی فدراسیون باقی مانده و سرپرست فعلی نتوانسته است راه حلی برای پرداخت این مبالغ ارائه کند.

مشکلات مالی فدراسیون کاراته در یک سال گذشته به اندازه ای زیاد شد تا پاداشی که وزارت ورزش و جوانان برای ملی‌پوشان بانوان کاراته در نظر گرفته بود، توسط فدراسیون قبلی خرج شده و با گذشت بیش از دو ماه هنوز به دست آنها نرسیده است.

ماجرای این پول از زمانی شروع شد که شهریور ماه سال جاری در حالی که ملی‌پوشان کاراته برای حضور در سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن تمرینات خود را پیگیری می‌کردند شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به همراه سمندر رئیس وقت فدراسیون کاراته در اردوی آماده‌سازی تیم ملی در سالن شهید کبکانیان حضور پیدا کردند و به درخواست علیرضا سمندر ، معاون وزارت ورزش و جوانان موافقت کرد مبلغ ۵۰ میلیون تومان به عنوان پاداش به ملی‌پوشان اعزامی پرداخت شود.

شعبانی‌بهار خیلی زود وعده خود را عملی کرد و البته مبلغ ۳۵ میلیون تومان به حساب واریز شد. البته داستان به همین جا ختم نشد چرا که تا امروز که بیش از دو ماه از آن بازدید و پرداخت پول به فدراسیون گذشته، هنوز دست ملی‌پوشان بانوان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا به این پاداش نرسیده و این پول صرف امور فدراسیون شده است.

از دیگر مشکلات حاضر در فدراسیون کاراته که در ماه های اخیر موجب بروز اتفاقات و حاشیه هایی نیز شده عدم برگزاری سوپرلیگ و لیگ برتر آقایان و لیگ بانوان است.

پس از بازگشت تیم ملی کاراته بزرگسالان از مسابقات آسیایی ژاپن در شهریور ماه ۹۴، که خود این مسابقات نیز کم حاشیه برای کاراته ایران به جا نگذاشت طی اعلامیه ای از طرف سازمان لیگ کشور تیم های شرکت کننده خود را به سازمان لیگ کشور معرفی کردند و پس از جلسات برگزار شده و انجام قرعه کشی ها منتظر برگزاری هفته اول سوپر لیگ و لیگ برتر شدند اما پس از تعیین شدن زمان دیدار های لیگ از سوی سازمان لیگ کشور در هر مورد مشکلاتی از جمله نبود سالن برای برگزاری این رقابت ها و یا تاثیر عده ای قلیل از افراد حاشیه ساز حاضر در کاراته که خود را از دلسوزان کاراته می دانند باعث عقب افتادن انجام این دیدارها شد.

تا اینکه در دو هفته ی گذشته اخباری به گوش رسید مبنی بر اینکه قرار است مسابقات سوپرلیگ آقایان و لیگ بانوان کشور در هفته ی اول دی ماه برگزار شود که متاسفانه باز هم برگزاری آن به تعویق افتاد و اینبار دلیل آن آلودگی هوا بر شمرده شد.

حال پایگاه خبری کاراته نیوز باید به اطلاع مسئولین سازمان لیگ کشور برساند که تنها راه کسب درآمد بازیکنان در رشته ورزشی کاراته حضور در لیگ هایی است که قرار است برگزار شود و هر چه برگزاری این لیگ ها به تعویق بیفتد مطمئناً ضرر جدی ای را به کاراته کاهای ما می رساند و می تواند زمینه ساز خداحافظی قهرمانان ملی و دیگر بازیکنان این رشته ورزشی شود همچون یکی از بازیکنان سابق تیم ملی که شنیده می شود برای همیشه این رشته را کنار گذاشته است.

با توجه به مشکلات عدیده ای که کاراته با آن دست و پنجه نرم می کند امیدواریم تا سازمان لیگ با برگزاری هر چه زودتر این رقابت ها، کمی طراوت را در این رشته پر طرفدار ایجاد کند.

البته پایگاه خبری کاراته نیوز، همواره نظرات و مواضع خود را صادقانه و شفاف با جامعه کاراته در میان گذاشته و با وجود انتقاداتی که در برخی موارد به فدراسیون کاراته وارد می داند اما معتقد است که رییس آن سازمان سید حسن طباطبایی توانسته است پس از حضور خود در سازمان لیگ به لحاظ برنامه ای و مدیریتی تحولاتی ایجاد کند. طباطبایی یکی از مدیران زحمتکش ورزش ما است که بر خلاف برخی از اهالی کاراته اهل شعار دادن نبوده و چهره ای عملگرا در طی این چند ماه از خود نشان داده است.

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام، خسته نباشید، میخاستم از دست اندرکارای سایتتون و مدیران اون تشکر کنم بابت راه اندازی و ایجاد چنین سایت خوبی در حوزه کاراته که واقعا جای اون خالی بوده تو این سالهای اخیر، مطالب هم خوبه ولی متاسفانه از لحاظ نگارشی و ویرایشی از کیفیت پایین و نامطلوبی برخورداره.. برای مثال در همین مقاله فوق غلطهای نگارشی زیادی وجود داره، چه از لحاظ علمی و محتوایی و چه از لحاظ فنی؛ برای مثال در ابتدای مقاله و در خط سوم کلمه زیرربط اشتباهه و درست آن واژه ذیربط هست و یا در خط آحر چهره ای کلمه درسته.. البته من از طرفدارای تقریبا پروپاقرص سایتتون هستم و تقریبا اکثر مطالب و خبرهای شما رو خوندم و با اونها موافقم اما این غلطها و اشتباهات در مقالات دیگه هم تکرار شده و تنها مختص این خبر نیس.. به نظر بنده بهتره چنین اشتباهات فاجعه آمیزی برای چنین سایتی که آینده درخشانی در دنیای کاراته قراره داشته باشه وجود نداشته باشه.
    ممنون از سایت وزینتون
    در پناه حق

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا